Gerdab.IR | گرداب

هشدار به کاربران گوشی های هوشمند

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

پلیس فتا مازندران، به شهروندان در خصوص ذخیره کردن اطلاعات شخصی در گوشی های هوشمند هشدار داد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترویج مسائل ضدفرهنگی، از بین بردن حریم خصوص افراد و خانواده ها، اتلاف وقت، فریب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی، نشر اکاذیب از جمله برخی از پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی است.
 
براین اساس استفاده از تلفن های هوشمند در صورت نادیده گرفتن هشدارها و نگهداری اطلاعات و عکس های خصوصی بستری برای سوء استفاده های برخی افراد را فراهم می سازد.
 
پلیس فتا مازندران با تاکید بر اینکه امروز هیچ لایه پنهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، از کاربران تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی خواسته به نکات امنیتی  زیر توجه کنند.
 
بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک نکنید چرا که با کلیک لینک، بدافزار عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می دهد.
 
عکس و فیلم های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیکان و اقوام خود قرار ندهید.
 
اجازه فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران ندهید.
 
از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه،تبلت و لپ تاپ پرهیز کنید.
 
زمان مراجعه به آتلیه و عکاسی ها دقت کنید مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعالیت این مراکز بدون مجوزهای لازم غیرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکسهای مشتری ها وجود دارد بویژه عکسهای خصوصی و خانوادگی و این از آسیب هایی است که می تواند زمینه ساز بروز و ظهور آسیب های عمیق تر باشد.