Gerdab.IR | گرداب

پست خط خطی رسایی در اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

رسایی نسبت به رفع توقیف هفته نامه خود در صفحه اینستاگرامش واکنش نشان داد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان حمید رسایی در جدیدترین پست اینستاگرامش از رفع توقیف هفته نامه 9 دی خبر داد و اعلام کرد برای چهارمین بار این هفته نامه تبرئه شد.

پست خط خطی رسایی در اینستاگرامش+اینستا پست

رسایی در این پست نوشت: هفته نامه ۹دی که دوماه قبل بر اساس نامه کتبی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای سومین بار به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای عالی امنیت ملی و توهین به شخصیت های دولت توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شده بود، رفع توقیف شد.


این سومین بار بود که دولت مدعی دفاع از آزادی بیان، ۹دی را توقیف می کرد و هر سه بار، مهمترین دلیل توقیف ۹دی مربوط به نقدهای این نشریه نسبت به توافقنامه هاي هسته ای دولت می شد. 

توقیف این نشریه در بار اول بعد از توافقنامه ژنو، بار دوم قبل از توافقنامه لوزان و بار سوم نیز بعد از توافقنامه وین (برجام) بود که البته همیشه دلیل دیگری با عنوان توهین و افترا به مسئولان نظام هم ضمیمه آن شده است.

تاکنون هر سه باری که این هفته نامه توقیف شده، در بررسی قضایی علی رغم حضور نماینده حقوقي وزارت ارشاد، مستندات ارائه شده بی ارتباط به دلایل اعلام شده و خلاف واقع بوده است و هرگز مصداق مشخصی درباره توهین اثبات نشد. متاسفانه در این دولت اگر کسي به مسئولان محترم دولتی بگوید بالای چشمتان ابروست، ادعا می کنند که توهین شده است.

یکی از دلایل توقیف این بار ۹دی نقض خطوط قرمز درباره هسته ای و مصوبه شورای عالی امنیت ملی عنوان شده بود، اما با وجود مطالبه مقام قضایی، نماینده وزارت ارشاد هیچ مصوبه ای در این باره ارائه نکرد و معلوم شد که جرم ۹دی عبور از خطوط بنفش بوده نه خطوط قرمز.

انتقادات بنده یا ۹دی از دولت يازدهم، سیاسی و جناحی نیست همانطور که در دولت قبل هم انتقادات و حمایت‌های ما جناحی نبود. نشانه صحت این ادعا هم توقیف ۹دی در هر دو دولت است. هیآت نظارت که ترکیب دولتی و همسو با دولت وقت داشت _مثل این دولت_ در دولت قبل هم ۹دی را به دلیل انتقادات از برخي اطرافیان احمدی نژاد توقیف کرد. تاکنون هر چهار بار که این هفته نامه توقیف شده، پس از دفاعیات ارائه شده، این رسانه تبرئه و رفع توقیف شده است. ۹دی با همت دست اندرکاران و عوامل پرتلاش و بی ادعای آن این هفته شنبه منتشر می شود.