Gerdab.IR | گرداب

رضایت وزارت‌ارتباطات از وضعیت زائران!

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴

وزارت ارتباطات وضعیت تماس‌های برقرار شده برای زائران اربعین را مطلوب توصیف و اعلام کرد: 17 میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق در ۸ روز برقرار شده است.

به گزارش گرداب، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به استقبال بسیار خوب زائران ایرانی اربعین حسینی گفت: با وجود افزایش زایران کربلای معلا جهت حضور در مراسم اربعین حسینی، وضعیت تماس های برقرار شده مطلوب بوده است.

محمد رضا فرنقی زاد در ادامه اظهار داشت: از ابتدای آذرماه، میزان مکالمات تبادل شده از حدود 900 هزار دقیقه در روز به بیش از سه و نیم میلیون دقیقه در هشتم آذرماه رسیده است و در مجموع حدود 17 میلیون دقیقه در طی این هشت روز مکالمه بین دو کشور تبادل شده است.

وی با بیان این که، در حال حاضر حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از زائران ایرانی از شماره های خود استفاده می کنند، ادامه داد: به بیان دیگر، این تعداد از رومینگ استفاده کرده اند که طبیعتاً تراکم زیادی بر شبکه اپراتورهای عراقی ایجاد نموده است.

فرنقی زاد در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر این که در مجموع وضعیت ارتباطات نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است، خاطر نشان کرد: بدیهی است همانطور که در مسیرهای ترددی ترافیک ایجاد شده است، علیرغم افزایش 10 برابری ظرفیت تبادل ارتباطی دو کشور، باز هم به علت وجود ترافیک در برخی نقاط، ممکن است اختلالاتی در برقراری تماس در داخل خاک عراق وجود داشته باشد که ناشی از عدم وجود زیرساختهای کافی اپراتورهای عراقی است.

منبع: فارس