Gerdab.IR | گرداب

تأکید چین بر «حاکمیت سایبری» کشورها

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴

پرزیدنتشی جین پینگ در دومین نشست سالانه اینترنت ضمن تأکید بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها، گفت با حاکمیت سایبری هر کشوری باید ابتکار عمل برای مدیریت بر مردم خود را در فضای مجازی داشته باشد.

به گزارش گرداب رئیس‌جمهور چین در شهر«وو- ژن» در استان ژجیانگ، محل برگزاری نشست، تأکید کرد که فضای سایبر نباید فضای نبرد دولت‌ها باشد و باید برای مبارزه با حملات سایبری و جنگ با تروریسم از آن استفاده کرد.

وی ضمن دفاع از قوانین اینترنتی در چین گفت باید به قوانین هر کشوری برای مدل مدیریت بر اینترنت خود احترام بگذاریم و نباید از طریق فضای مجازی امنیت ملی دیگر کشورها را مورد خطر قرار دهیم.

شی جین پینگ ضمن انتقاد از جاسوسی غربی ها در اینترنت، از دسترسی بهتر جهانی به اینترنت و سوارشدن مردم بیشتر بر قطار سریع عصر اطلاعات سخن گفت و اینکه باید برای مدیریت بر محتوای اینترنت و اطمینان از قانونی بودن تبادل دیتا در فضای آنلاین، کشورها باید دست به همکاری زده و به تبادل تجربه در این زمینه بپردازند.

رئیس‌جمهور چین در مراسم افتتاحیه نشست سه‌روزه جهانی اینترنت در شهر «وو-ژن» کشورها را از دامن زدن به مسابقه تسلیحاتی در فضای مجازی بر حذر کرد و تأکید کرد امنیت سایبری چالشی جهانی است که هیچ کشوری نمی‌تواند با کشیدن خط دور خود، کشورش را ایمن کند!

رئیس‌جمهور چین سپس ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی «روشنای اینترنت» با جدیدترین دستاوردهای 260 شرکت داخلی و خارجی در حوزه اینترنت آشنا شد و از همگان خواست تا با درک فرصت‌ها در عصر اینترنت به ترویج و توسعه نوآوری با مشارکت یکدیگر دست زنند.