Gerdab.IR | گرداب

تولید هر نرم‌افزار، 4 سال معاف از مالیات

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار که واجد شرایط دستورالعمل 4017/3 وزارت صنعت باشند، با دریافت پروانه از دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، چهار سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش گرداب دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، زیرمجموعه بخش معاونت آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وظیفه صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار را بر عهده دارد و شرکت‌های تولیدکننده پس از دریافت پروانه، به عنوان شرکت صنعتی شناخته و مشمول قوانین شرکت‌های صنعتی می‌شوند.

از مزایای این پروانه، معافیت از مالیات بر درآمد به مدت چهار سال برای خدمات و فروش نرم‌‍‌افزار مورد نظر است که طبق قانون و با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کل کشور انجام شده است. همچنین برق این شرکت‌ها صنعتی شده و برای آنها نسبت به تعرفه خانگی 70 درصد تخفیف قرار داده می‌شود.

این پروانه همچنین نقطه مثبتی برای شرکت‌ها در قراردادها و مزایده‌هاست و اگر آنها رتبه شورای عالی انفورماتیک نیز داشته باشند، موجب تثبیت این رتبه می‌شود.

 

پنجره واحد تجارت فرامرزی؛ خدمت جدید مرکز توسعه و تجارت الکترونیک

چهار پروژه اصلی «نماد الکترونیکی»، «امضای دیجیتال»، «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» و «پنجره واحد تجارت فرامرزی» در مرکز توسعه و تجارت الکترونیک انجام می‌شود که جدیدترین آن پنجره واحد است.

پروژه «پنجره واحد تجارت فرامرزی» که در نمایشگاه الکامپ 21 معرفی شد چند زیرتیم دارد و فعالیت آن به این صورت است که شرکت‌هایی که واردکننده و صادرکننده، به جای مراجعه به چندین سازمان مختلف گمرک برای ترخیص اجناس، بانک مرکزی برای دریافت ارز و غیره، به پرتالی که مجموعه‌ای از این سازمان‎ها در آن قرار دارد مراجعه و ارتباطات خود را برقرار می‌کنند.