Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از شبکه‌ملی‌طلاعات در سال۹۵

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی شبکه ملی اطلاعات و نیز افزایش سه برابری پهنای باند اینترنت در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در دومین همایش فضای مجازی پاک که امروز (دوشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد برنامه‌های سال آینده این وزارتخانه، گفت: رونمایی از شبکه ملی اطلاعات، افزایش چهار برابری شبکه انتقال زیرساخت ارتباطی و افزایش سه برابری پهنای باند برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در سال ۹۴ به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها به کندی پیش رفت که امیدواریم در سال آینده با رونق اقتصادی بسیاری از اهداف مد نظر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: می‌توان با ارتقای آگاهی مردم، از دستاوردهای علمی فضای مجازی در جهت سرعت بخشیدن به زندگی مطلوب مردم بهره جست.

واعظی با بیان اینکه اجرای سریعتر شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در دستور کار وزارت ارتباطات برای سال ۹۵ قرار دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گام اول دولت الکترونیک برداشته شده است و به زودی تعداد زیادی از دستگاه‌های حاکمیتی به شبکه NIX (نقطه تبادل ترافیک) وصل خواهند شد. در همین حال پهنای باند اینترنت که در سال ۹۴ از ۶۲۰ گیگابیت به ۴۰۰۰ گیگابیت افزایش یافته، در سال ۹۵ نیز افزایش خواهد یافت.

پیوست فرهنگی فضای مجازی ۱.۵ سال پیش تدوین شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مهر در مورد آخرین وضعیت پیوست فرهنگی فضای مجازی نیز گفت: این پیوست از ۱.۵ سال قبل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تدوین آغاز شد و برای آن مشاور نیز گرفتیم. نتیجه آن را نیز به مرکز ملی فضای مجازی ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: جلسات بسیاری در این زمینه گذاشته شده است و هم‌اکنون آنچه که اطلاع دارم، این است که پیوست فرهنگی فضای مجازی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی برای تصویب قرار دارد.

واعظی در مورد آخرین وضعیت اپراتور چهارم فیبر نوری کشور نیز گفت: این اپراتور در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری است و با توجه به اهمیت پروژه، اجرای آن در کشور مقداری زمانبر خواهد بود.