Gerdab.IR | گرداب

شناسایی ۴۷۰۰۰ بازی رایانه‌ای غیرمجاز

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای از شناسایی ۴۷۰۰۰ نسخه بازی رایانه‌ای غیرمجاز از ۵ مرکز توزیع در شهرستان زاهدان خبر داد.

به گزارش گرداب، خسرو کردمیهن، اظهار داشت: از ابتدای سال 94 طرحی را با عنوان پاکسازی بازار بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌های غیرمجاز آغاز کردیم که تا به حال با گذشت حدود یکسال از آن به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم.

وی با اشاره به روند جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز با هدف حمایت از بازی‌های تولید داخل، افزود: به طور میانگین ماهیانه 2 تا 3 مرکز توزیع بازی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرد و تا اواسط سال آینده تمام مراکز استان‌ها مشمول این طرح خواهند شد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای همچنین گفت: وضعیت بازار بازی‌های رایانه‌ای در شهرستان‌ها نسبت به تهران وخیم‌تر است چراکه در بازرسی‌ها به عینه مشاهده می‌شد که بازی‌های غیرمجاز پشت ویترین مغازه‌ها به نمایش گذاشته شده بودند.

وی افزود: در آخرین بازرسی در سال 94، استان سیستان‌وبلوچستان و شهرستان زاهدان مورد بررسی قرار گرفتند که از 5 مرکز توزیع بازی‌های رایانه‌ای حدود 47 هزار بازی غیرمجاز شناسایی و 17 هزار از آنها جمع‌آوری شد. روند جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز در این شهرستان ادامه دارد و قرار شد نیروی انتظامی طی دو مرحله به مراکز بازی هشدار دهد و ماهیانه دو عملیات جمع‌آوری در آن انجام شود.