Gerdab.IR | گرداب

وقتی یوتیوب کاربران خود را گیر می‌اندازد!

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

یوتیوب درصدد افزودن آگهی‌های شش ثانیه‌ای به سایت خود است که پرش از روی آنها غیرممکن است و کاربران چاره ای جز مشاهده آنها نخواهند داشت.

به گزارش گرداب به نقل از ایندیپندنت، آگهی های یاد شده کوتاه بوده و پیام آنها در همان شش ثانیه به مخاطب منتقل می شود. به نظر می رسد این تبلیغات برای جذب کاربران گوشی های هوشمند طراحی شده که نه حوصله تماشای تبلیغات طولانی مدت را دارند و نه تمایلی به پرداخت پول اضافه برای مشاهده تبلیغات ویدئویی بر روی گوشی.

گوگل مالک یوتیوب می‌گوید این آگهی ها پاسخی به این واقعیت است که کاربران دوست دارند در اسرع وقت بر روی تبلیغات کلیک کرده و آنها را مشاهده نکنند.

آگهی های ویدئویی یوتیوب در حالت عادی طولانی هستند و برخی از آنها حدود یک دقیقه به طول می انجامند. اما پرش از روی آنها بعد از چند ثانیه ممکن است و لذا کاربران معمولا تنها ابتدای این تبلیغات را مشاهده می کنند. تمایل به عدم مشاهده این تبلیغات برروی گوشی های هوشمند بیشتر است.

بررسی ها نشان می دهد نیمی از افراد 18 تا 49 ساله تمایل دارند حتی در خانه هم بر روی گوشی به مشاهده ویدئو بپردازند و لذا تبلیغات ویدئویی باید متناسب با همین تمایل طراحی شوند. بر همین اساس تبلیغات در یوتیوب معمولا به خوبی مورد توجه قرار می گیرند و بر فروش محصولات و کالاها تاثیر مثبتی دارند.