Gerdab.IR | گرداب

امضای تفاهم‌نامه یوروپل با F-Secure

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

پلیس اتحادیه اروپا و شرکت F-Secure شرکت‌های خصوصی را موظف به اشتراک‌گذاری اطلاعات برای جلوگیری از وقوع جرائم سایبری کردند.

به گزارش گرداب، پلیس اتحادیه اروپا، یوروپل «Europol» با شرکت امنیت آنلاین F-Secure تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساند که به‌موجب این قرارداد شرکت امنیتی نام‌برده به بهبود اشتراک‌گذاری اطلاعات و مبارزه با جرائم سایبری می‌پردازد. این تفاهم‌نامه در راستای مبارزات مشترک علیه جرم و جنایت سایبری به امضا رسید.

سخنگوی پلیس اتحادیه اروپا الکساندرو نیکولا «Alexandru Niculae»، گفت این تفاهم‌نامه در یک چارچوب قانونی قرار دارد و بر اساس این قرارداد کاربران اجازه تبادل اطلاعات استراتژیک مانند آمار و اطلاعات، تهدیدات موجود بین دو طرف را دارند. یکی دیگر از مزایای این تفاهم‌نامه این است که تبادل اطلاعات برای کاربران شخصی میسر نیست.

استیو ویلسون «Steve Wilson» رئیس پلیس اتحادیه اروپا در سخنرانی خود که در ماه گذشته در آمستردام برگزار شد گفت، چالش امنیت سایبری واقعاً تغییر نکرده، به این دلیل که کاربران مخرب هم‌اکنون در زیرساخت‌های آسیب‌پذیر قرار دارند. بااین‌حال پلیس اتحادیه اروپا همراه با گروه JCAT که تشکیل‌شده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است موفق به رفع تأثیرات مخرب جرائم سایبری در زیرساخت‌ها شدند.

مبارزه با چالش‌های امنیتی امروزه نیاز به یک رویکرد جامعی دارد و نیاز است که تمام صنایع بخش خصوصی با یکدیگر تعامل داشته باشند. پس‌ازاین اقدام شرکت‌های امنیتی، کسپرسکی «Kaspersky»، مک آفی «McAfee»، فایر آی «FireEye» و... تفاهم نامه خود را با پلیس اتحادیه اروپا جهت ایجاد فضای امن اطلاعاتی به امضا رساندند.

نیکولا در ادامه سخنان خود افزود که پلیس اتحادیه به‌طور مداوم به دنبال گسترش همکاری‌ها بین شرکت‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌های امنیتی بیشتری هستند. ویلسون اعلام کرد که امضای تفاهم‌نامه بین ما و شرکت امنیتی F-Secure اثربخشی ما را در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد.

کیمو کسلین «Kimmo Kasslin» مدیر شرکت امنیتی F-Secure گفت که آرزوی ما این است که از مردم در برابر حملات سایبری محافظت کنیم. ما در حال حاضر قادر هستیم که حملات موجود را با پلیس اتحادیه اروپا برای محافظت مردم در هر مکان و زمانی در میان بگذاریم.