به گزارش
گرداب، براساس گزارش بلومبرگ، اسنپچت با رشد مناسب موفق شده در زمینه استفاده روزانه کاربران از سرویسهای عرضهشده، از توییتر پیشی بگیرد. این در حالی است که هیچ گزارش رسمیای از سوی مدیران دو شرکت یادشده درباره تعداد کاربران فعال روزانه این سرویسها منتشر نشده اما بلومبرگ با بررسی و تحلیل، رشد بیشتر اسنپچت در مقایسه با توییتر را امری قطعی میداند. این گزارش، محل امیدواری برای اسنپچت پنجساله و نمایشی ناامیدکننده برای توییتر ١٠ساله خواهد بود. اگرچه توییتر بهعنوان شبکه اجتماعی با سابقه بیشتر، کاملا تأثیرگذار ظاهر شده، اما در چند سال گذشته در زمینه بهبود رشد و جذب کاربران با چالشهای زیادی روبهرو شده و به تازگی تعداد کاربران فعال ماهانه آن نیز با کاهش روبهرو شده است.
در طرف مقابل، اسنپچت که تعداد کاربران فعال روزانه آن در ماه دسامبر سال گذشته فقط ١١٠ میلیون عنوان شده بود، رشد سریع و مستمری را تجربه کرده است. بهتازگی گزارشی درباره تعداد کاربران فعال ماهانه اسنپچت منتشر نشده و ازهمینرو بهنظر میرسد توییتر در این زمینه شاخصهای بهتری را به ثبت رسانده باشد. با وجود این، در صورتی که استفاده روزانه کاربران از اسنپچت، روند صعودی خود را به همین منوال طی کند، بهنظر میرسد توییتر مدتزمان زیادی بالاتر از اسنپچت نخواهد بود. در نظر داشته باشید شبکه اجتماعی فیسبوک همچنان با ١,٠٩ میلیارد کاربر فعال روزانه، پیشتاز بازار به حساب میآید.
نکته جالب توجه اینکه جک درسی، مدیرعامل توییتر، در کنفرانس هفته گذشته Code درباره عملکرد اسنپچت بیان کرده این نرمافزار، کاملا مدرن بوده و به این مهم پی برده که کاربران تمایل کمتری به لمس گزینههای مختلف در رابط کاربری شبکههای اجتماعی دارند. درسی، توییتر را گیجکننده خوانده و دراینباره میگوید: «وقتی شما در توییتر گزینهای را لمس میکنید، نتیجهای غیرمنتظره به دنبال خواهد داشت اما طراحی ویژه بر پایه قابلیتهای لمسی اسنپچت، هدف شبکههای اجتماعی در جهت توسعه و بهبود تجربه کاربری آنها خواهد بود». اما این شرکت در مسیر فعالیتهای خود چندان بدون دردسر نبوده است.
منبع: اقتصاد آنلاین