Gerdab.IR | گرداب

عقب نشینی مایکروسافت از یک اجبار

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵

مایکروسافت می‌گوید، پیام اطلاع رسانی برای نصب ویندوز 10 را به حالت عادی بازگردانده تا در صورت کلیک بر روی نشان قرمز X برنامه‌ریزی برای نصب خودکار این ویندوز آغاز نشود.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، مایکروسافت چند ماهی است، به شیوه‌های مختلف برای مجبور کردن کاربران ویندوزهای قدیمی به مهاجرت به ویندوز 10 تلاش می کند و در آخرین اقدام جنجالی خود تنظیمات پنجره هشدار مهاجرت به ویندوز 10 را دستکاری کرد تا کاربران در صورت بستن این پنجره به جای حذف پیام شاهد برنامه ریزی خودکار سیستم عامل برای انتقال به ویندوز 10 باشند.

این اقدام مایکروسافت که بدون اطلاع به کاربران صورت گرفته بود با واکنش های تند آنان مواجه شد و حتی یک زن با شکایت از مایکروسافت به همین علت توانست غرامت ده هزار دلاری دریافت کند.

کاربران ویندوزهای قدیمی 7  و 8.1 مایکروسافت تا یک ماه دیگر بدون پرداخت هزینه می‌توانند به ویندوز 10 مهاجرت کنند، اما پس از آن چنین کاری مستلزم صرف هزینه خواهد بود.

به گفته تری میرسون مدیر گروه ابزار و ویندوز مایکروسافت از این به بعد در صورت انتخاب گزینه ضربدر قرمز رنگ در پیام هشدار نصب ویندوز 10 ، تنها به نمایش مجدد پیام یاد شده در روزهای آینده بسنده خواهد شد.