به گزارش
گرداب به نقل از گاردین، گوگل و فیس بوک با ارائه خدمات محبوب تحت وب صدها میلیون کاربر را جذب خود کرده اند و حالا مایکروسافت در تلاش است با خرید شبکه اجتماعی لینکداین با این دو غول عرصه فناوری رقابت کند.
بسیاری از صاحبان مشاغل از این شبکه اجتماعی برای شناسایی همکاران خود استفاده می کنند و میلیون ها عضو لینکداین هم از این طریق در جستجوی فرصت کاری هستند. مایکروسافت قصد دارد 26.2 میلیارد دلار برای مالکیت لینکداین بپردازد.
به نظر می رسد با خرید لینکداین امکانات آن در نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت ادغام خواهد شد. ساتیا نادلا از زمان برعهده گرفتن مدیریت شرکت مایکروسافت تلاش هایی برای بازطراحی این شرکت انجام داده تا چهره آن را از یک شرکت صرفا فروشنده ویندوز به مجموعه ای ارائه دهنده خدمات جذاب تحت وب و تولیدکننده سخت افزارهایی همچون گوشی و تبلت تغییر دهد.
خرید لینکداین به طور تمام نقد انجام می شود و مایکروسافت به ازای هر سهم آن 196 دلار خواهد پرداخت. لینکداین ظاهر مستقل و فرهنگ کاری خاص خود را حفظ خواهد کرد و جف وینر مدیر آن باقی خواهد ماند. این خرید تا به حال بیشترین مبلغی بوده که یک شرکت فناوری برای مالکیت شرکت دیگری پرداخته است.