Gerdab.IR | گرداب

رئیس پلیس فتا تهران:

برخورد با مزون های مجازی/ فراخوان مدلینگ در فضای مجازی ممنوع است

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه برای فروش البسه در فضای سایبر دو نوع تبلیغات وجود دارد، گفت: در این فضا برخی مزون ها اقدام به انتشار تصاویر افراد برای تبلیغات می کنند.

به گزارش گرداب، رئیس پلیس فتا تهران از برخورد با مزون های فضای مجازی خبر داد.

وی گفت: طبق دستورالعمل قانونی این سایت ها یا کانال ها شناسایی و به پلیس اداره اماکن معرفی و برخورد قانونی با آن ها صورت می گیرد.

سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه بخش دیگری از تبلیغات در این فضا فقط برای فروش است، افزود: با توجه به اینکه در شبکه های اجتماعی و مجازی کانال ها و سایت های بسیاری در این رابطه وجود دارد و کلاهبرداری های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است از شهروندان خواستاریم تا به فروشگاههایی که نماد اطمینان (نماد الکترونیکENAMAD ) دارند برای خرید در فضای سایبر مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: شیادان در این فضا پس از نشان دادن چند عکس از البسه و دریافت پول، ارتباط خود را با فرد قطع می کند و بدین ترتیب مبلغ دریافتی سرقت می شود.

وی تاکید کرد: همه واحدهای که مجوز دارند از انتشار تصاویر غیر اخلاقی خودداری کنند و برای اطمینان شهروندان نماد الکترونیک و اطمینان که به صورت قانونی تهیه شده بر روی سایت خود قرار دهند.

سرهنگ کاکوان درباره فراخوان مدلینگ در فضای مجازی نیز گفت: اگر این فراخوان ها خلاف شرع و قانون باشد حتما برخورد خواهد شد.