Gerdab.IR | گرداب

شکایت زوج آمریکایی از پوکمون گو

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

یک زوج آمریکایی ساکن شهر دیترویت در میشیگان از شرکت Niantic Labs سازنده بازی پوکمون گو شکایت کرده و می‌گویند کاربران این بازی با تلاش برای شکار پوکمون در محل سکونتشان آسایش همگان را سلب کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از تک تایمز، این زوج می گویند علاقمندان به این بازی جنجالی بدون کسب اجازه PokéStops  و  PokéGymsهای خود را در املاک شخصی آنان ایجاد کرده و سپس به بهانه شکار پوکمون یا نبرد با دیگر پوکمون ها وارد آنها می شوند.

Scott Dodich و همسرش Jayme Gotts-Dodich که در خیابان ریور این شهر زندگی می کنند مدعی هستند که بازی یاد شده خیابان آرام آنها را به یک کابوس مبدل کرده، به خصوص که پارک وابی در نزدیکی محل سکونت آنها دارای حداقل PokéStop است. PokéStop محلی برای جمع آوری اقلام مورد نیاز در این بازی مانند تخم مرغ، توپ و شکار پوکمون های بیشتر است.

زوج شاکی می گویند کاربران این بازی در زمان حضور در پارک توجهی به قلمروی املاک خصوصی مجاور ندارند و وارد حیاط دیگر خانه ها می شوند تا پوکمون شکار کنند.

علاقمندان به پوکمون گو اتومبیل های خود را هم در برابر پارکینگ دیگر منازل متوقف می کنند تا سر فرصت به شکار پوکمون بپردازند و با این کار مسیر تردد همسایگان را هم مسدود می کنند. در شکایت این زوج از شرکت Niantic Labs خواسته شده تا ایجاد PokéStops  و PokéGyms در املاک خصوصی افراد یا حوالی آن را بدون کسب اجازه از مالکین ناممکن کند. پیش از این افراد دیگری در آمریکا هم شکایات مشابهی را تقدیم دادگاه های این کشور کرده بودند.