Gerdab.IR | گرداب

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس آماده وضع قوانین در حوزه شهر هوشمند است

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

عضو هیات رییسه مجلس گفت: در صورت تصویب لایحه مدیریت شهری، بستر مناسبی برای یکپارچگی میان دستگاه‌های اجرایی و هوشمند شدن شهرها به وجود می‌آید.

به گزارش گرداب؛ غلامرضا کاتب در مراسم افتتاحیه زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند با بیان اینکه هوشمندسازی شهرها از بهترین کارهایی به حساب می‌آید که در تمام دنیا انجام شده است، اظهار کرد: این کار برای ایجاد آرامش در زندگی مردم و جلوگیری از اتلاف وقت آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه احکام متعددی درباره شهر هوشمند و دولت الکترونیکی تصویب شد اما این موضوع به جایی نرسید و نشان داد دولت به تنهایی توفیقی در این حوزه کسب نمی‌کند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزارهای مهم در دستیابی به شهر هوشمند، ایجاد یکپارچگی میان دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان به مردم است.

او افزود: این موضوع با قوانین فعلی شکل نخواهد گرفت. با این حال وزارت کشور اخیرا لایحه‌ خوبی را با عنوان مدیریت شهری تدوین کرده و در صورت تصویب این لایجه در دولت، بستر حقوقی مورد نیاز برای یکپارچگی دستگاه‌ها شکل می‌گیرد.

کاتب افزود: ابزار دوم دیگر که برای هوشمند شدن شهرها بسیار ضروری است، فرهنگ‌سازی بوده و این موضوع در همایش‌ها و توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی کاملا آمادگی وضع قوانین در حوزه شهر هوشمند را دارد.