Gerdab.IR | گرداب

تولیت آستان قدس رضوی:

فضای مجازی زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فضای مجازی زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است که باید برنامه سازی و کنترل این فضا در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

به گزارش گرداب، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار با بیان اینکه فضای مجازی در سطح کشور فراگیر شده، اظهار کرد: باید برنامه سازی و کنترل این فضا در اختیار مدیران فرهنگی کشور قرار بگیرد.

وی با تاکید به اینکه فضای مجازی زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده، افزود: وظیفه نخبگان فرهنگی و فرهیختگان این است که برای کنترل این فضا برنامه ریزی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:  فرهیختگان، علما و اساتید دانشگاه وظیفه مهمی در عرصه فرهنگ دارند، بنابراین باید ترفندهای دشمن را بشناسند و با بصیرت آفرینی جامعه را از گزند این تهدیدات و هجوم نرم مصون دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ اسلامی مورد هجوم فرهنگ غربی قرار گرفته، ابراز نگرانی کرد و گفت: این آسیب باورهای دینی و عقاید جوانان کشور را تهدید می کند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: همانطور که می دانیم غرب نه تنها هیچوقت برای هیچ کشوری چیزی را به ارمغان نیاورده بلکه فقط قصد القای تفکرات خود را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه امواجی که از سوی غرب به سمت جامعه اسلامی ارسال می شود بسیار خطرناک و سهمناک است، بنابراین باید بیش از قبل به آن توجه کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه غرب به دنبال این است که فرهنگ خود را بر جامعه اسلامی برتری دهد و آداب، رسوم و لازمه های یک زندگی را تغییر دهد، گفت: موضوع فرهنگ و توسعه مراکز فرهنگی در کشور یک ضرورت و مسئله مهم است.

وی تبدیل سبک زندگی ایرانی - اسلامی به شیوه غربی را یک تهدید بزرگ دانست و عنوان کرد: این تهدید جز با تکیه بر سیره و اخلاق رضوی و اهل بیت(ع) رفع نمی شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: تنها موضوعی که جوانان را از توطئه های غرب مصون می دارد توجه به فرهنگ اهل بیت( ع ) و بهره گیری از سیره رضوی است.