نادر طالب زاده: طلاب باید در فضای مجازی فعال باشند

نادر طالب زاده: طلاب باید در فضای مجازی فعال باشند
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

حضور فعال و در صحنه بودن مسلمانان باعث شده که دشمنان مراکز فکری، تحقیقاتی و اتاق های فکر متعددی را برای تحلیل اتفاقات دنیا و تصمیم گیری در برابر رشد مکتب اسلام ایجاد کنند.

به گزارش گرداب، نادر طالب زاده در همایش «فضای مجازی؛ اندیشه و عمل» که به همت دفتر مناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان  از طریق ارتباط با اسکایپ با اشاره به اهداف مقدس و عالیه تشکیل حوزه علمیه در طول تاریخ عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم در رسانه های دنیا ایجاد کرد و اگر انقلاب نبود، امروز شبکه های تخصصی خبری هم چون سی ان ان در غرب وجود خارجی نداشتند.

وی اضافه کرد: اسلام، انقلاب و بیداری اسلامی، کنش و اکشن است و دشمنان اسلام همواره به دنبال پاسخگویی و مقابله با فعالیت های مجاهدانه و متعالی مسلمانان بوده اند.

این مستندساز و فعال رسانه ای با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، ابراز کرد: حضور اسلام در خاورمیانه پای دشمنان این دین را به این منطقه کشانده است.

طالب زاده ادامه داد: حضور فعال و در صحنه بودن مسلمانان باعث شده که دشمنان مراکز فکری، تحقیقاتی و اتاق های فکر متعددی را برای تحلیل اتفاقات دنیا و تصمیم گیری در برابر رشد مکتب اسلام ایجاد کنند.

وی با اشاره به درگیری مسلمانان با گروه های تروریستی به ظاهر اسلامی، گفت: ایجاد بدل برای اسلام ناب یکی دیگر از حربه های دشمن برای بازداشتن اسلام از رسیدن به اهدافش بوده است.

یمن و فلسطین، مسئله ای آخر الزمانی است

این مستندساز و فعال رسانه ای با بیان این که استکبار جهانی می خواهد مسئله فلسطین را در درجه چندم اولویت های مسلمانان قرار دهد و با بیان این که جنگ یمن یک بحث آخرالزمانی بوده و در رادار رسانه ای ما به خوبی به آن پرداخته نشده است، ابراز کرد: مسئله یمن و فلسطین باید برنامه درجه یک ما باشد و حوزه علمیه باید این امر را از نظام و مسئولان بخواهد.

طلاب علوم دینی در فضای مجازی فعال باشند

طالب زاده با تأکید بر این که به روز کردن جامعه و مطلع کردن مردم از مسائل روز امر مقدسی است، گفت: بررسی عقبه حوزه علمیه نشان می دهد که امروز طلاب باید در فضای رسانه ای فعال و به روز باشند.

وی با اشاره به اهمیت شناخت و تحلیل دقیق طلاب حوزه علمیه از مسائل روز جامعه و جهان، عنوان کرد: حوزه علمیه باید اولویت ها را بشناسد و در مورد آن ها اطلاعات کسب کرده و تبلیغ کند و برای رسیدن به اهداف روی تصمیم گیران کشور فشار بیاورد.

این مستندساز و فعال رسانه ای تأکید کرد: برای فعالیت در فضای مجازی و رسانه ای به ایجاد مراکز توفان فکری متشکل از فعالان و نخبگان حوزوی نیاز داریم.

طالب زاده با تأکید بر این که عموم مردم باید از اتفاقاتی که در کشورهایی چون آمریکا رخ می دهد باخبر باشند، ابراز کرد: طلاب باید در این عرصه نیز نقش تبلیغی خود را داشته باشند و در زمینه های مختلف صاحب نظر باشند.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده دشمن در فضای مجازی و رسانه ای و ضعف فعالیت های تبلیغی در این عرصه ها، گفت: در حال حاضر زمان زیادی برای فعالیت وجود ندارد و باید در برخی عرصه ها از مسیرهای میانبر استفاده کرد.

منبع: اویس