به گزارش گرداب، سایت به اشتراک گذاری ویدئوی یوتیوب با ارتقای الگوریتم های خود رکوردی تاریخی به ثبت رسانده و با توجه به ارتقای شدید تعداد افرادی که با استفاده از گوشی و تبلت به این سایت متصل می شوند توانسته تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهد.
بررسی های آماری نشان می دهد بیش از 60 درصد از کاربران سایت یوتیوب با استفاده از گوشی و تبلت به این سایت متصل شده و ویدئوهای آن را تماشا می کنند. در سال 2012 یوتیوب روش بررسی میزان بازدید از ویدئوهای خود را تغییر داد و به جای بررسی تعداد کلیک های انجام شده بر روی هر ویدئو، مدت زمان مشاهده هر ویدئو را مورد توجه قرار داد.
به گفته مدیران یوتیوب از آن زمان مدت مشاهده ویدئوها 10 برابر شده و البته به نظر می رسد برآورد این زمان راه بهتری برای درک این مساله است که آیا بازدیدکنندگان از مشاهده ویدئوها واقعا لذت برده اند یا خیر.
پیش از این فیس بوک اعلام کرده بود که میزان بازدید روزانه از ویدئوهای این شبکه اجتماعی 100 میلیون ساعت در روز است، در عین حال نتفلیکس رقم مذکور را برای سال 2015 برابر با 116 میلیون ساعت در روز اعلام کرده بود.
آمار و اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی نیلسن نشان می دهد آمریکایی ها هر روز حدود 1.25 میلیارد ساعت ویدئوی زنده و ضبط شده را به شیوه های مختلف مشاهده می کنند.