حذف کتاب‎های اسلامی از سایت آمریکایی

حذف کتاب‎های اسلامی از سایت آمریکایی
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

کتاب‎های اسلامی برخی انتشارات ایرانی از سایت آمریکایی آمازون حذف شد.

به گزارش گرداب، سایت آمازون که محلی برای عرضه کتاب به زبان‎های مختلف دنیا است روز گذشته کتاب‌های اسلامی برخی از انتشارات‌ را از روی وب سایت خود حذف کرد.

این سایت آمریکایی همه کتاب‎های اسلامی به زبان اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی مربوط به انتشارات موسسه اندیشه شرق، انصاریان و فانوس دریایی را از سایت خود حذف کرد.

سایت آمازون همچنین کتاب معرفی حرم امام رضا (ع) را از سایت خود برداشته است.

گفتنی است که موسسه اندیشه شرق، انصاریان و فانوس دریایی در زمینه ترجمه، چاپ و نشر کتاب‌های اسلامی به زبان‎های مختلف جهان نظیر اسپانیایی، انگلیسی و پرتغالی فعالیت می‎کند.

سایت آمازون (به انگلیسی: Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ از سوی جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشنگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد، شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد.

 وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت به شمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است.

این شرکت همچنین با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا کرده است، که در این روش بجای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب کرده، آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند.

وب‌گاه آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد.
 
منبع: خبرگزاری رسا