منابع مولد آلودگی امواج در خانه را بشناسید

منابع مولد آلودگی امواج در خانه را بشناسید
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶

مولدهای آلودگی امواج در منازل می توانند سلامتی را تهدید کنند، با راهکارهایی ساده می توانید عوارض ناشی از آنها را کاهش دهید.

به گزارش گرداب، در عصر ارتباطات و دهکده جهانی که در آن همه چیز به نوعی به اتصال به شبکه جهانی وب و استفاده از اینترنت مرتبط می شود، ناگزیر باید برای گذران زندگی البته با ابزار جدید تکنولوژی از دستگاه هایی که مولد امواج الکترومغناطیس هستند استفاده کنید.

بسیار هم از زبان کارشناسان و اهالی فن در خصوص مضرات این امواج و خطرات قرار گرفتن در معرض آن شنیده اید، در کنار بازگویی عوارض باید راهکارهای کاهش آن نیز مطرح شود.

علی زینلی محقق و مخترع در زمینه عوارض امواج الکترومغناطیس و شیوه های ایمن سازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مولدهای امواج گفت: تلفن بیسیم، دستگاه ADSL، مایکروفر، موبایل، اینترنت موبایل، بلوتوث موبایل، اپل واچ، کنسولهای بازی و دیگر وسایلی که به صورت وایرلس کار میکند همگی مولد آلودگی میباشند.

وی ادامه داد: همه این موارد مربوط به وسایلی است که میتوان کنترل و مدیریت بر روی آن داشت و امواجی با منشا خارجی توسط دکلهای مخابراتی تلفنهای بیسیم و وایفای همسایه‌ها نیز از جمله مولدهای امواج هستند که بر روی سلامتی تاثیر گذارند.

این محقق در یک توصیه کلی اعلام کرد: دستگاه های مولد امواج با منشا داخلی باید مدیریت شده مورد استفاده قرار بگیرند و برای پیشگیری از مضرات منابع تولید امواج خارجی نیز راهکارهایی وجود دارد.

زینلی در ادامه به ارائه راه حل برای پیشگیری از امواج وسائلی که نام برده شد پرداخت و گفت: تلفن های بیسیم به دلیل تولید آلودگی زیاد و پرتودهی 24 ساعته بهتر است با تلفن های سیمدار تعویض شوند، همچنین برای دور از مضرات امواج وای فای، دستگاه آن به دور از محل استراحت و نشیمن قرارداده شود و بهتر است از کاور وای فای جهت کاهش عوارض استفاده شود.

وی تاکید کرد: دستگاه مولد امواج وای فای فقط مواقعی که لازم است باید روشن باشد و در هنگام شب حتما باید خاموش شود.

محقق امواج الکترومغناطیس نیز در خصوص مایکروفر اظهار داشت: به دلیل آلودگی بسیار زیاد و تغییر در بافت ملکولی مواد غذایی بهتر است از آون های المنت دار استفاده شود.

زینلی ادامه داد: در خصوص امواج موبایل و اینترنت همراه نیز باید گفت، هرگز موبایل ها در هنگام شب بالای سر قرار داده نشود و در صورت نیاز در حالت پرواز و وایفای خاموش باشد و از اینترنت موبایل نیز تنها در مواقع ضروری استفاده شود.