اپلیکیشن‌های حوزه کودک با حضور وزیر ارتباطات رونمایی می‌شوند

اپلیکیشن‌های حوزه کودک با حضور وزیر ارتباطات رونمایی می‌شوند
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دبیر جشنواره کودک آنلاین گفت: از اپلیکیشن‌های حوزه کودک با حضور وزیر ارتباطات در اسفندماه رونمایی می‌شود.

به گزارش گرداب، سید جمال هادیان طبایی زواره در جلسه‌ای با حضور VODها (سایت‌های اشتراک ویدئو)، تولیدکنندگان زیرساخت و اپلیکیشن‌های حوزه کودک گفت: جشن انتخاب فیلم‌ها و ایده‌های برتر جشنواره کودکآنلاین نیمه اسفندماه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین با بیان اینکه پس از معرفی فیلم‌ها و ایده‌های منتخب وارد مرحله سوم جشنواره کودک آنلاین خواهیم شد گفت: در این مرحله با برنامه‌ریزی‌ قرار است یک شتاب‌دهنده، ایده‌های برگزیده را هدایت کند و از ایده‌پردازان برگزیده حمایت شود؛ که در این راستا علاوه بر فیلم‌های کوتاه، ۲۰ ایده موردحمایت قرار می‌گیرند و به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند.

هادیان بابیان اینکه طراحی زیست‌بوم برای کودکان در فضای مجازی و عرصه وب شامل سه حلقه فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، زیرساخت و خدمات است، گفت: در حلقه‌ فرهنگ‌سازی قدم‌هایی برداشته‌شده که جلسات «نقد و اندیشه» که توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود در همین راستا است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ کودک‌آنلاین برای تولید محتوای کودکان به‌عنوان حلقه دوم اکوسیستم کودکان در فضای مجازی گفت: برای حلقه سوم هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه‌ای با فراهم‌کنندگان این زیرساخت‌ها برگزار کرد و قرار شد اپلیکیشن‌های ویژه کودک و نوجوان تهیه و یا اپلیکیشن‌های این حوزه ارتقا یابد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات با بیان اینکه ایده‌های بسیار خوبی هم از طرف VODها و تولیدکنندگان اپلیکیشن ها ارائه شد که برخی از آن‌ها آماده رونمایی است، گفت: به نمایندگی از  وزیر اعلام می‌کنم که وی آمادگی دارد در مراسمی طی هفته‌های آتی از اپلیکشن‌های تهیه‌شده و آماده در حوزه کودک، رونمایی کند.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است تا در برنامه‌ای مبسوط این اپلیکیشن‌ها، هم افتتاح و هم از طرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شوند.