Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات:

با تعلل در اجرای دولت الکترونیکی، به فساد اجازه رشد می‌دهیم

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

محمدجواد آذری جهرمی تاخیر در اجرای دولت الکترونیک را عاملی موثر در رشد فساد دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد.

با تعلل در اجرای دولت الکترونیکی، به فساد اجازه رشد می‌دهیم
به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی، در بیستمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی، درباره تعلل و تخلف دستگاه‌ها برای پیوستن به دولت الکترونیکی و این که چه تضمینی برای همراه کردن آن‌ها وجود دارد، گفت: گاهی اوقات که کارگروه تعامل پذیری از عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها صحبت می‌کند و دنبال راه چاره‌ای است، باید بگویم از این ظرفیت قانونی اعلام تخلف به بازرسی استفاده کنید.

آذری جهرمی ادامه داد: اگر این تخلفات را اعلام نکنید آن وقت سازمان بازرسی است که از شما درباره اجرایی نشدن دولت الکترونیکی مواخذه می‌کنند. پیشنهادم این است که یک روز سازمان بازرسی را به صورت جداگانه دعوت کنید تا این موارد را پیگیری کند.

با تعلل در اجرای دولت الکترونیکی، به فساد اجازه رشد می‌دهیم
وی افزود: من بر این موضوع تاکید می‌کنم که هر یک روزی که اجرای دولت الکترونیکی عقب بیافتد ما یک روز بیشتر به فساد اجازه رشد می‌دهیم و مسئولین نیز یک روز بیشتر در معرض انجام فساد قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در اجرایی شدن دولت الکترونیکی یک انسداد داشتیم. آن انسداد این بود که دستگاه‌ها و نهاد‌ها دولت الکترونیک را مربوط به دولت می‌دانستند در حالی که بخش عمده‌ای از دولت الکترونیک خارج از دولت است.