Gerdab.IR | گرداب

۸ شرکت دانش‌بنیان فناوری تلفن همراه هوشمند را توسعه می‌دهند

۸ شرکت دانش‌بنیان فناوری تلفن همراه هوشمند را توسعه می‌دهند
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

۸ شرکت دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری تلفن همراه هوشمند را در کشور توسعه می‌دهند.

به گزارش گرداب، ۸ شرکت دانش‌بنیان در کشور تلاش می‌کنند تا بازار ایران‌ساخت تلفن همراه هوشمند را رونق دهند.

با گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و تسهیل مسیر برای ورود نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها به صنایع مختلف، بازار داخلی محصولات ایران‌ساخت در ایران رونق گرفت و نخبگان و متخصصان داخلی فرصت یافتند تا ظرفیت و توان دانشی و تخصصی خود را بروز دهند.

بر همین اساس و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۸ شرکت دانش‌بنیان به حوزه توسعه نرم‌افزار‌های مرتبط با تلفن همراه هوشمند ورود و محصولاتی در این حوزه تولید کردند.

شرکت‌های فعال این حوزه در تهران، یک شرکت در مازندران و یک شرکت در قم مستقر هستند و خدمات و محصولات خود را با کمک توان داخلی توسعه می‌دهند.

راهکار‌های نسل جدید موبایل از طریق بستر‌های فناورانه ۳ g، طراحی پلتفرم پخش ویدئوی ۳۶۰ روی پلتفرم اندروید و وب، طراحی برنامه تحلیلگر برنامه‌های موبایل، فروشگاه اینترنتی نرم افزار‌های موبایل اندروید و ویترین و بازار فروش اپلیکیشن‌های IOS از جمله موضوعاتی است که این شرکت‌ها به تولید آن ورود کرده اند.