Gerdab.IR | گرداب

اینستاگرام چگونه پُستی را برای نمایش عمومی انتخاب می‌کند

اینستاگرام چگونه پُستی را برای نمایش عمومی انتخاب می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

مدیر اینستاگرام، Adam Mosseri، درباره‌ی این که چطور شبکه‌ی اجتماعی آن چیزی را نشان می‌دهد که می‌خواهید، توضیح داد.

به گزارش گرداب، ارائه‌ی این توضیح تا حدودی شاید مربوط به شایعه‌هایی باشد که می‌گفتند اینستاگرام بعضی از پست‌ها را عمدا پنهان می‌کند. به گفته‌ی او این شایعه‌ها صحت ندارند. به گفته‌ی Mosseri، اینستاگرام از هزاران نشانک برای تعیین این که چه پست‌هایی را در فید خود ببینید، استفاده می‌کند و فقط یک الگوریتم نیست که تصمیم بگیرد چه چیزی برای شما نمایش داده شود.

اما او می‌گوید که باید در رابطه با نحوه‌ی حذف شدن بعضی از محتوا‌ها و پخش شدن پست‌ها توضیح بهتر و مفصل‌تری داد. یکی از نکات قابل توجه این بود که بیش‌تر فالوور‌های اینستاگرام به هرحال پست‌های شما را نخواهند دید، چون اکثر افراد کم‌تر از نیمی از پست‌های موجود در فید خود را چک می‌کنند.

بیانیه‌های روز سه‌شنبه اولین بخش از سری توضیحات درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد اینستاگرام و تاثیر آن روی کاربران است. پس باید منتظر جزئیاتی باشیم که در آینده منتشر خواهند شد. در بیانیه‌ی اول، Mosseri گفت که اینستاگرام از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی کننده‌ها و فرآیند‌های متنوعی استفاده می‌کند که هر کدام هدف خاصی را دنبال می‌کند تا تعیین کند چه چیزی به شما نشان داده شود. او درباره‌ی نشانک‌هایی که اینستاگرام استفاده می‌کند تا پست یا استوری‌ای را در پلتفرم پخش کند نیز توضیح داد. در این‌جا مهم‌ترین نشانک‌ها به ترتیب اهمیت آورده شده‌اند:

(آبی شود) اطلاعات مربوط به پست؛ نشانک‌هایی درمورد میزان محبوبیت یک پست وجود دارد، مانند این که چند نفر آن را لایک کرده‌اند و هم‌چنین اطلاعات جزئی دیگری درمورد خود محتوا، مانند زمان پست شدن آن، طولانی بودن ویدیوی پست شده و موقعیت مکانی.

اینستاگرام چگونه پُستی را برای نمایش عمومی انتخاب می‌کند
اطلاعاتی درباره‌ی شخصی که پست کرده است؛ این به ما کمک می‌کند تا بدانیم چقدر فردی که پست را ارسال کرده برای شما مهم است که شامل نشانک‌هایی مانند این که در چند هفته‌ی گذشته، چندبار مردم با آن شخص در ارتباط بوده‌اند، می‌شود.
فعالیت شما؛ این به ما کمک می‌کند تا بفهمیم به چه چیز‌هایی علاقه‌مند هستید و شامل نشانک‌هایی مانند این که چه تعداد پست را لایک کرده‌اید، می‌شود.

سابقه‌ی تعامل شما با دیگران؛ این به ما کمک می‌کند تا بدانیم چقدر به دیدن پست‌های یک شخص خاص علاقه‌مند هستید. به عنوان مثال این که چقدر روی پست‌های یک‌دیگر نظر می‌دهید.

بعد از آن، اینستاگرام نحوه‌ی تعامل شما را با پست‌های دیگر پیش‌بینی می‌کند مانند نظر دادن یا لایک کردن. Mosseri می‌گوید: «هرچقدر احتمال تعامل شما با یک پست بیش‌تر باشد، آن پست را بیش‌تر خواهید دید.»
او هم‌چنین به اتهاماتی که مردم درباره‌ی ساکت کردن آن‌ها در پلتفرم زده بودند، اشاره کرد و گفت که از این به بعد درباره‌ی این که چه محتوا‌هایی و چگونه حذف می‌شوند، بهتر توضیح خواهیم داد: «ما در حال توسعه‌ی اعلان‌های درون برنامه‌ای هستیم تا مردم در همان لحظه بدانند که چرا پست آن‌ها حذف شده است. ما به دنبال ارائه‌ی روش‌هایی هستیم تا کاربران در همان لحظه بدانند که چه پست‌هایی با سیاست‌های ما مغایرت دارند.» اینستاگرام در آینده جزئیات بیش‌تری را در این باره منتشر خواهد کرد.

در این بیانیه درباره‌ی نشانک‌هایی که باعث می‌شوند تا پست‌ها در مرورگر‌ها و Reels (سرویسی ویدیویی در اینستاگرام که شبیه به تیک تاک است) نشان داده شوند و خصوصا این که پست‌هایی را از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید به شما نمایش می‌دهد، توضیحی داده شد.

توضیحات Mosseri مصادف با شروع هفته‌ی محتواسازان است که این هفته به مناسبت کمک به محتواسازانی است که بتوانند در این پلتفرم، برند خود را راه‌اندازی کنند.