Gerdab.IR | گرداب

رشد آمار کاربران سرویس گیمینگ ابری فیسبوک

رشد آمار کاربران سرویس گیمینگ ابری فیسبوک
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰

ماهانه بیش از یک و نیم میلیون کاربر در ایالات متحده، از سرویس گیمینگ ابری فیسبوک استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، فیسبوک اعلام کرد که هر چند یک سری تغییراتی باید در سرویس ابری ایجاد شود، اما این حجم از حمایت نشان می دهد که تا حدودی در این مسیر موفق عمل کرده است.

فیسبوک ادعا می کند که سرویس گیمینگ ابری خود که به صورت بتا در اکتبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد، می-تواند رقیب سرویس هایی مانند Stadia و سرویس گیمینگ ابری Xbox باشد؛ زیرا کاربران برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ی اشتراک یا استفاده از سرویس جداگانه ای را ندارند.

این شرکت اعلام کرد: «ما در حال ساخت بخشی رایگان برای بازی های موبایلی هستیم تا کاربران از بازی کردن با دوستان‌شان لذت ببرند. برای ما استریم ابری راهی است برای ایجاد دسترسی بین دستگاهی و دسترسی راحت به بازی ها برای مردم در هر کجا که بخواهند. آن‌ها بازی های موجود در سرویس ابری را همراه با بازی های HTML۵ انجام می دهند و تا زمانی که ما کار خود را به درستی انجام دهیم، کاربران نباید نگران این باشند که چطور به بازی ها دسترسی پیدا کنند.»

فیسبوک برای گسترش سرویس گیمینگ ابری خود با Ubisoft همکاری کرده تا بازی های موبایلی Assassin’s Creed Rebellion، Hungry Shark Evolution و Hungry Dragon را به این سرویس اضافه کند. Ubisoft در چند ماه آینده، بازی های Mighty Quest و Trials Frontier را نیز اضافه خواهد کرد. مشارکت این دو شرکت به این معنی است که فیسبوک در حال حاضر از بیش از ۲۵ بازی در سرویس ابری خود پشتیبانی می کند که شامل Roller Coaster Tycoon Touch، Lego Legacy Heroes Unboxed و Dragon Mania Legends می شود.

در حال حاضر، سرویس گیمینگ ابری فیسبوک فقط در ایالات متحده در دسترس است؛ اگر چه فیسبوک در حال گسترش این سرویس در کانادا و مکزیک نیز است. کسانی که در مرکز و غرب اروپا ساکن هستند نیز احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۲ به این سرویس دسترسی پیدا خواهند کرد.