Gerdab.IR | گرداب

آمازون اتهامات آزار و تبعیض علیه کارمندانش را بررسی می‌کند

آمازون اتهامات آزار و تبعیض علیه کارمندانش را بررسی می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

عده‌ای از کارمندان آمازون با ارسال نامه‌ای به مدیران ارشد از قلدری، تبعیض و آزار در بخش سرویس‌های وب این شرکت انتقاد کرده اند. درهمین راستا قرار است تحقیقی انجام شود.

به گزارش گرداب، پس از انتشار نامه‌ای از سوی کارمندان آمازون، این شرکت تحقیقی درباره اتهامات تبعیض و آزار در واحد سرویس‌های وب خود را آغاز می‌کند.

نشریه واشنگتن پست در گزارشی اشاره می‌کند بیش از ۵۵۰ کارگر نامه مذکور را امضا کرده‌اند. در این نامه به فرهنگ نهادینه شده تبعیض، آزار و قلدری علیه زنان و گروه‌های اقلیت در واحد سرویس‌های وب آمازون اشاره کرده است. همچنین در این نامه اشاره شده سیستم تحقیقات آمازون درباره تبعیض‌ها عادلانه، موضوعی یا شفاف نیست.

در بخشی از نامه مذکور به نقل از کارمندان سابق سرویس‌های وب آمازون آمده است: در ماه می ۵ زن به اتهام تبعیض نژادی و جنسیتی از آمازون شکایت کردند. یکی از این زنان به نام سیندی وارنر در بخش سرویس‌های وب آمازون کار می‌کرد و مدیر خود را متهم به اظهار نظر‌های غیرمعقول کرد. هنگامیکه این زن وکیلی استخدام کرد، از شغل خود اخراج شد.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد درباره اتهامات وارنر تحقیقی انجام داده و به این نتیجه رسیده آن‌ها بی اساس هستند.

یکی دیگر از موارد اشاره شده در عریضه مربوط به آگوست ۲۰۲۰ و پست لاودن ویلیامز کارمند سابق سرویس‌های وب آمازون در لینکدین است. ویلیامز ادعا می‌کند با مشاهده مواردی از تبعیض جنسیتی آمازون را ترک کرده است.

این عریضه به اندی جسی مدیر ارشد اجرایی آمازون و آدام سلیپسکی مدیر سرویس‌های وب آمازون ارسال شده است. درهمین راستا قرار است یک شرکت دیگر برای تحقیق در این زمینه در آمازون استخدام شود.