Gerdab.IR | گرداب

همکاری شرکت‌های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی

همکاری شرکت‌های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در آمریکا یک سازمان ضدتروریستی تاسیس کرده اند تا افراطی‌های مسلح دست راستی در این کشور را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

به گزارش گرداب، این سازمان با حضور شرکت‌هایی همچون فیس بوک و مایکروسافت تاسیس شده و آن‌ها قصد دارند در گام اول جلوی نشر محتوای افراطی و نفرت پراکنی را توسط این افراد بگیرند. همچنین این شرکت‌ها یک پایگاه داده مشترک تاسیس کرده اند تا اطلاعات این افراد افراطی و خطرناک را به اشتراک بگذارند و از این طریق بهتر آن‌ها را شناسایی کنند.

سفیدپوستان افراطی و مسلح حامی ترامپ با حمله به کنگره آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی آبروریزی بین المللی گسترده‌ای به راه انداختند و اعتبار دموکراسی آمریکایی را در سراسر جهان زیر سوال بردند.

پایگاه داده مجمع جهانی اینترنت برای مقابله با تروریسم، بر روی ویدئو‌ها و عکس‌هایی متمرکز شده که متعلق به گروه‌های تروریستی مورد تایید سازمان ملل هستند و علاوه بر تندرو‌های آمریکایی قصد دارد با داعش، القاعده و طالبان هم مقابله کند.

قرار است برای افزایش دقت و اطلاعات موجود در این پایگاه داده از داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کانادا هم استفاده شود تا گروه‌های نژادپرست و نئونازی نیز شناسایی شده و داده‌های آن‌ها ردگیری و حذف شود. در این گروه شرکت‌هایی همچون یوتیوب وتوئیتر هم عضویت دارند و تلاش دارند محتوای تولید شده این افراد را با سرعت بیشتری شناسایی و حذف کنند.

شرکت‌های فناوری آمریکایی سالهاست که در داخل و خارج این کشور به علت عدم مقابله با محتوای مروج خشونت، نفرت، تروریسم، نژادپرستی وغیره مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفته اند.