Gerdab.IR | گرداب

حمایت ایلان ماسک از بازی «فورتنایت» در درگیری حقوقی با اپل

حمایت ایلان ماسک از بازی «فورتنایت» در درگیری حقوقی با اپل
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل اجرایی شرکت تسلا اعلام کرد که از Epic Games، سازنده‌ی بازی فورتنایت در برابر اپل حمایت می‌کند.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک در توییتی نوشت: «هزینه‌های اپ استور اپل عملاً یک مالیات جهانی در اینترنت است. حق با Epic است».

در سال ۲۰۲۰، Epic Games شکایتی را علیه اپل تنظیم نموده و این شرکت را متهم به سوءاستفاده از تسلط و نفوذ خود در بازار برنامه‌های تلفن همراه کرد.

Epic با معرفی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود در بازی فورتنایت، قوانین اپل را زیر پا گذاشت. شرکت اپل که از قوانین خود در اپ استور در دادگاه و در حضور قانون‌گذاران دفاع کرده است، هنوز به سوال‌های خبرنگاران درباره‌ی این موضوع پاسخی نداده است.

ایلان ماسک در اواخر روز جمعه ۳۰ ژوئیه گفت که هرچند علاقه‌مند است تا از محصولات اپل استفاده کند، اما هزینه‌ها در اپ استور بیش از حد بالا هستند.

او در توییت خود نوشت: «سهم ۳۰ درصدی‌ای که اپل تقریباً برای انجام هیچ‌کاری درخواست می‌کند، غیرمنطقی است. اگر هزینه‌های اپ استور عادلانه بودند، Epic مسلماً سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود را راه‌اندازی نمی‌کرد».

ایلان ماسک گزارشی که مبنی بر تماس او با رئیس شرکت اپل، تیم کوک (Tim Cook)، در رابطه با تصدی پست مدیرعاملی اپل بود را تکذیب کرد. ایلان ماسک در توییتی نوشت: «من یک بار درخواست کردم تا با کوک درباره‌ی خرید تسلا توسط اپل گفتگو کنم. اما هیچ شرایطی برای خرید شرکت ایجاد نشد و او درخواست ملاقات را رد کرد».

در تماسی که تحلیل‌گران وال استریت با ایلان ماسک داشتند، ماسک از اپل درباره‌ی سیستم تحت کنترلی که ایجاد کرده و استفاده از کبالت در ساخت باتری‌های لیتیوم-یون، انتقاد کرد. او در واکنش به اظهارنظر خود در توییتر نوشت: «من نمی‌خواهم مدیرعامل هیچ شرکتی باشم».