Gerdab.IR | گرداب

خرید شرکت نوپای امنیتی توسط مایکروسافت

خرید شرکت نوپای امنیتی توسط مایکروسافت
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که CloudKnox را خریداری می‌کند. CloudKnox یک شرکت نوپاست که نرم‌افزار امنیتی آن به دیگر شرکت‌ها کمک می‌کند تا میزان دسترسی به منابع ابری آن‌ها را کاهش دهد.

به گزارش گرداب، شرایط این قرارداد مشخص نیست. این تصمیم، گام دیگری برای مایکروسافت در جهت گسترش تجارت خود در زمینه‌ی امنیتی به همراه تلاش برای حفظ امنیت ویندوز و سایر محصولاتش است.

در ماه ژانویه ۲۰۲۱، مایکروسافت اعلام کرد که در ۱۲ ماه گذشته، در بخش امنیتی خود بیش از ده میلیارد دلار درآمد کسب کرده که این رقم نسبت به سال قبل، ۴۰% افزایش را نشان می‌دهد؛ یعنی بخش امنیتی رشد بیش‌تر و سریع‌تری را نسبت به دیگر بخش‌ها داشته است. هفته قبل نیز مایکروسافت از خرید یک شرکت امنیتی دیگر به نام RiskIQ خبر داد که می‌تواند در تشخیص تهدیدات علیه تمام اطلاعات مربوط به فناوری شرکت موردنظر، کارآمد باشد.

نرم‌افزار CloudKnox با فضای ابری عمومی Azure مایکروسافت، آمازون و گوگل کار می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند دسترسی کارکنان و کاربران مجازی را که فعالیت کمی دارند، غیرفعال کند و هشدار‌هایی را درباره‌ی فعالیت‌های غیرمعمول نشان دهد.

نایب رئیس شرکت مایکروسافت، جوی چیک (Joy Chik)، در پست وبلاگی توضیح داد از آن‌جایی که سرویس‌های ابری بدون نظارت (مانند ماشین‌های مجازی) در حال افزایش هستند، برای سازمان‌ها دشوار است تا همه‌ی افرادی را که به سیستم دسترسی دارند، تحت نظر قرار بدهند. او گفت: «افشای اطلاعات در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد که چقدر سریع مهاجمان می‌توانند از اطلاعات هویتی افشا شده برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده کنند».

این شرکت نوپا در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و در Sunnyvale در کالیفرنیا مستقر بوده و دارای ۵۸ کارمند است که در LinkedIn عضو هستند. سرمایه‌گذاران این شرکت، Sorenson Ventures، Dell Technologies Capital و Foundation Capital هستند.