Gerdab.IR | گرداب

لینکدین ۱۰ میلیارد دلاری شد

لینکدین ۱۰ میلیارد دلاری شد
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

شبکه اجتماعی لینکدین اکنون منبع درآمد سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای مایکروسافت است.

به گزارش گرداب، مایکروسافت طی سه سال گذشته امنیت و بازی را به کسب و کاری با درآمد سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای این شرکت تبدیل کرد و اکنون نوبت لینکدین رسیده که به یک کسب و کار ۱۰ میلیارد دلاری تبدیل شود.

مایکروسافت در گزارش درآمد‌های سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ خود اعلام کرد درآمد لینکدین ۴۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرده که تحت تاثیر تقاضای قوی برای تبلیغات در بخش مارکتینگ سولوشنز بوده که رشد ۹۷ درصدی سال به سال داشته است. مایکروسافت درآمد‌ها یا سود و ضرر لینکدین را فاش نکرد، اما مقامات این شرکت اظهار کردند که کسب و کار تبلیغات لینکدین در سه ماهه جاری برای نخستین بار از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

مایکروسافت لینکدین را در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان این شرکت به شکل بسیار محدودی محصولات و خدمات لینکدین را با محصولاتش یکپارچه کرده است. مایکروسافت تنها گام‌های ابتدایی را برای منتقل کردن لینکدین به سرویس رایانش ابری آزور به جای فعالیت در سرور‌های خودش برداشته است. مقامات مایکروسافت تاکید دارند که این یکپارچگی آهسته بر اساس طراحی بوده و نگرانی نخست آن‌ها افزایش دادن شمار کاربران لینکدین است.

تا حدود زیادی علت این که آمار لینکدین در سه ماهه جاری قوی به نظر می‌رسد، کندی اشتغال زایی، تبلیغات اشتغال ناشی از همه گیری کووید ۱۹ و ضعیف شدن استخدام در ماه‌های گذشته بود.

بر اساس گزارش زدنت، مایکروسافت درآمد‌های لینکدین را در راستای بخش پردازش‌های کسب و کار و بهره وری اعلام کرد که آفیس ۳۶۵ و داینامیکس ۳۶۵ را هم در برمی گیرد. این بخش در ۱۴.۷ میلیارد دلار از ۴۶.۲ میلیارد دلار درآمد سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت سهیم بود. درآمد‌های لینکدین تحت بخش کامرشیال کلود از سوی مایکروسافت محاسبه می‌شود.

همچنین لینکدین همزمان با بازگشایی دفاتر در یک خبر جداگانه اعلام کرد به کارمندانش اجازه خواهد داد به دورکاری تمام وقت بپردازند. سیاست جدید برخلاف تصمیم قبلی این شبکه اجتماعی تخصصی است که در اکتبر اعلام کرده بود انتظار دارد پس از رفع محدودیت‌های کرونایی کارمندانش ۵۰ درصد زمان فعالیت را در محل کارشان بگذرانند.

بازبینی این سیاست و انعطاف پذیری برای کار تمام وقت به صورت دورکاری یا حضور نیمه وقت در محل کار، شامل بیش از ۱۶ هزار کارمند لینکدین در سراسر جهان می‌شود.

هانسن، مدیر منابع انسانی لینکدین اعلام کرد این شرکت فعلا کارمندانش را ملزم به دریافت واکسن کووید ۱۹ برای بازگشت به محل کار نمی‌کند در حالی که شرکت‌های فناوری نظیر گوگل و فیس بوک تزریق واکسن در زمان بازگشت کارمندانش به محل کار را الزامی کرده اند. توییتر هم که اخیرا دفاترشان را بازگشایی کرده بود، به دلیل افزایش شیوع کرونا دوباره تعطیل کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، لینکدین دفاتر جهانی خود را بر اساس آمار ابتلا به کووید ۱۹ در هر منطقه می‌گشاید.

منبع: همشهری