Gerdab.IR | گرداب

تعطیلی ۱۱ صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی

تعطیلی ۱۱ صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

۱۱ صرافی رمزارز را در کره جنوبی به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی و حساب‌های کلاهبرداری شده، تعطیل می‌شوند.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارش‌ها، کمیسیون خدمات مالی (FSC) کره‌ی جنوبی قصد دارد تا ده‌ها صرافی را به دلیل اتهامات مربوط به کلاهبرداری تعطیل کند.

خبرگزاری کره‌ای Herald روز یکشنبه اول آگوست گزارش داد که FSC قصد دارد تا حداقل ۱۱ صرافی رمزارز را در کره جنوبی به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی و حساب‌های کلاهبرداری شده، تعطیل کند. این خبرگزاری هم‌چنین اعلام کرد که نام صرافی‌ها در حال حاضر فاش نشده است.


این صرافی‌های مشخص شده (که نام آن‌ها فعلاً فاش نشده است) دیگر نمی‌توانند مجوز فعالیت را از FSC کسب کنند. هم‌چنین قرار است تا مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای فعالیت صرافی‌های رمزارز در کره جنوبی، اجرا شود. خبر مربوط به تعطیلی صرافی‌ها در حالی منتشر می‌شود که چند صرافی رمزارز کوچک در کره جنوبی، اخیراً فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. صرافی ارز دیجیتال Bistonic، روز جمعه ۳۰ ژوئیه در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد که به دلیل بروز برخی مشکلات، موقتاً فعالیت خود را متوقف می‌کند.


یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز به نام CPDAX نیز اعلام کرد که فعالیت خود را از اول سپتامبر ۲۰۲۱ به طور کامل متوقف خواهد کرد. پیش از این، صرافی Darlbit نیز ارائه‌ی خدمات خود را در ماه ژوئیه متوقف کرد.
اخیراً صرافی‌های رمزارز در کره جنوبی تحت نظارت شدید سازمان‌های اجرایی قرار گرفته‌اند، زیرا مقامات دولتی از ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به دارایی‌های دیجیتالی خواسته‌اند تا قبل از ماه سپتامبر ۲۰۲۱، کسب‌وکار‌های خود را ثبت کرده و حساب‌های تجاری با نام واقعی ایجاد کنند. تاکنون دریافت مجوز از مراجع مربوطه برای صرافی‌های کوچک و متوسط برخلاف صرافی‌های بزرگ مانند Upbit، Bithumb، Coinone و Korbit، سخت بوده است.
صرافی‌های رمزارز بزرگ در کره جنوبی نیز اخیراً با مشکلات نظارتی روبرو بوده‌اند. طبق گزارش Yonhap News، پلیس کلان شهر سئول روز دوشنبه ۲ آگوست، تحقیقات خود را بر روی پرونده‌ی مربوط به کلاهبرداری با دخالت رئیس سابق Bithumb که بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی است، شروع کرده است.