Gerdab.IR | گرداب

قانونی شدن بیتکوین در السالوادور

قانونی شدن بیتکوین در السالوادور
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

السالوادور که نخستین کشوری است که بیتکوین را ارزی قانونی معرفی کرده است، ۴۰۰ بیتکوین نگهداری می‌کند.

به گزارش گرداب - رئیس‌جمهور السالوادور نجیب ابوکله یک روز پیش از این که بیتکوین به عنوان ارز رسمی این کشور در کنار دلار آمریکا قانونی شود، اعلام کرد که این کشور ۴۰۰ بیتکوین نگهداری می‌کند.

به دنبال این خبر بیتکوین به طور موقت بیش از ۱.۴۹ رشد داشت تا به حدود ۵۲.۶۸۰ دلار بعدازظهر دوشنبه برسد. تحلیل‌گران خبرگزاری رویترز معتقدند که بیتکوین در مسیر ۵۶,۰۰۰ قرار گرفته است.

صبح دوشنبه ابوکله اعلام کرد که السالوادور ۲۰۰ بیتکوین را خریداری کرده است. او در توییتر خود اعلام کرد که «حسابداران ما با فرارسیدن ضرب‌العجل‌ها خرید‌های بیشتری خواهند داشت». او در همان روز در توییتی اضافه کرد که: «اکنون ما ۴۰۰ بیتکوین داریم».

السالوادور از امروز هفت سپتامبر بیتکوین را قانونی می‌کند، اقدامی که از نظر رئیس‌جمهور این کشور باعث ذخیره شدن میلیون‌ها دلار پول کمیسیونی می‌شود که شهروندان این کشور که در خارج سکونت می‌کند، به کشور ارسال می‌کنند.

اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم السالوادور نسبت به استفاده از بیتکوین مردد هستند؛ تغییر مکرر قیمت رمزارز‌ها باعث شده است که منتقدان بگویند این اقدام می‌تواند خطرات قانونی و مالی زیادی برای نهاد‌های دولتی این کشور داشته باشد.