Gerdab.IR | گرداب

تاثیر منفی ورود السالوادور به دنیای کریپتو بر اوراق قرضه این کشور

تاثیر منفی ورود السالوادور به دنیای کریپتو بر اوراق قرضه این کشور
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

تصمیم السالوادور برای استقبال از بیت کوین باعث شده تا سرمایه‌گذاران اوراق قرضه با آن مخالفت کنند زیرا به نظر آن‌ها، آینده‌ی اقتصاد نوظهور غیرقابل پیش‌بینی است.

به گزارش گرداب، اخیراً منحنی بازده اوراق قرضه السالوادور معکوس شده است، یعنی اوراق قرضه با سر رسید کوتاه مدت بازده بالاتری دارند. این وضعیت به طور کلی برای اقتصاد نامناسب تلقی می‌شود.

به گفته‌ی بن ایمونز، مشاور در Medley Global Advisors، اوراق قرضه‌ی السالوادور در اولین روز اجرای قانون جدید بیت کوین ارزش خود را از دست داده است و این نشان می‌دهد که استفاده‌ی گسترده از بیت کوین ممکن است تاثیرات مهمی روی این کشور در حال توسعه داشته باشد. در ماه ژوئن ۲۰۲۱ که مجلس این کشور قانون بحث برانگیز بیت کوین را تصویب کرد و آن را به عنوان پول رایج کشور به رسمیت شناخت، منحنی بازده اوراق قرضه‌ی السالوادور به سمت معکوس شدن حرکت کرد.

با این حال، به رسمیت شناخته شدن بیت کوین تنها دلیل نزولی شدن بازار اوراق قرضه در این کشور نیست. رئیس جمهور بوکل در ماه مه، دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه را به دلیل داشتن چشم‌اندازی منفی روی اقتصاد السالوادور بر کنار کرد. ناتوانی بوکل در به توافق رسیدن با صندوق بین‌المللی پول هم تاثیر زیادی روی بازار اوراق قرضه‌ی این کشور گذاشته است.

با اجرایی شدن قانون بیت کوین السالوادور، دولت، کیف پول دیجیتالی چیوو را ارائه کرد که شهروندان زیادی نارضایتی خود را از برخی مسائل فنی مربوط به این کیف پول نشان دادند.

منبع:

cointelegraph