Gerdab.IR | گرداب

تلاش انگلیس برای از بین بردن موانع تجارت دیجیتال

تلاش انگلیس برای از بین بردن موانع تجارت دیجیتال
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

انگلیس که دیگر از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود برای از بین بردن موانع تجارت دیجیتال شرکت‌های خود در تلاش است.

به گزارش گرداب، انگلیس امیدوار است با از بین بردن چالش‌هایی که در برابر شرکت‌های این کشور برای توسعه تجارت دیجیتال وجود دارد به صاحبان کسب و کار‌های فناورانه کمک کند تا خدمات خود را صادر کنند.

آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلیس که تازه به این سمت منصوب شده، تصریح کرده همه ما به تجارت دیجیتال وابسته هستیم، با این وجود صاحبان کسب و کار‌های مختلف در انگلیس برای پیشبرد تجارت مذکور در کشور‌های دیگر که رویکردی حمایتی در داخل دارند با موانعی مواجه هستند.

وی که در نشست مجازی هفته فناوری لندن شرکت کرده بود، افزود: من می‌خواهم انگلیس بر این موانع غلبه کند و فرصت‌های جدید و هیجان انگیزی برای صاحبان مشاغل و مشتریان خلق کند تا ما شاهد بهبود بهره‌وری، مشاغل و رشد باشیم.

وزیر بازرگانی انگلیس همچنین از تلاش‌های خود برای شکل دادن به سیاست دیجیتال بین‌المللی خبر داد و گفت: این سیاست مبتنی بر همکاری بر مبنای عقد قرارداد‌های تجارت آزاد خواهد بود. افزایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان، دفاع از مالکیت معنوی و توسعه سیستم‌های تجارت دیجیتالی مانند قرارداد الکترونیکی نیز از جمله برنامه‌هایی است که ترولیان ارائه داد.

کسب و کار‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۰.۶ میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان کمک کرده و ۴.۶ درصد از نیروی کار ملی این کشور را به کار گرفته است.