Gerdab.IR | گرداب

اینفلوئنسری که قاتل شد

اینفلوئنسری که قاتل شد
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰

یک اینفلوئنسر تیک تاک که ۱.۶ میلیون دنبال‌کننده دارد متهم به قتل شده است.

 به گزارش گرداب، او در حادثه‌ای در ماه ژانویه در حالی که خود را به شکل یکی از شخصیت‌های داستان بتمن درآورده بود، به ضرب گلوله دوست خود را کشت.

ماری آن اولیور –اسنو که با نام مستعار در تیک تاک فعالیت می‌کند، با گذاشتن وثیقه آزاد شده و همچنان به انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. در بعضی مطالب جدید او محتوایی با خون مصنوعی منتشر شده است.

بنابر اسناد دادگاه و گزارش پلیس اولیور-اسنو در آن زمان به‌طرز غیرقانونی و بی‌ملاحظه با تفنگ دستی خود باعث مرگ هلن رز هستینگ شده است.

بنابر اعلام پلیس این حادثه شش شاهد داشته است و اولیور – اسنو نیز اعتراف کرده که او به دوست خود شلیک کرده. در گزارش پلیس این اینفلوئنسر با نام مستعار خود معرفی نشده است، اما پلیس نیز اشاره کرده که او یک اینفلوئنسر است.
بنابر اعتراف اولیور – اسنو و شاهدان متعدد، قربانی به متهم نزدیک شده و به شوخی به او گفته است که «اوه ... مرا بکش» و در حالی که در حال خندیدن بوده‌اند، متهم گفته است که «اوه ... باشد». متهم اعلام کرده است که فکر می‌کرده تفنگ پر نیست.

متهم از سوی دادگاه گناهکار شناخته شده است، اما تا پایان مراحل دادرسی به او اجازه داده شده است که با گذاشتن وثیقه آزادی مشروط داشته باشد.
متهم پس از آزادی به انتشار مطالب در تیک تاک ادامه داده است. او از نام مستعاری که به شخصیت‌های داستانی خشونت‌گرا اشاره دارد، استفاده می‌کند.

این اتفاق بار دیگر انگشت اتهام را به سمت شبکه‌های مجازی و فضای مسموم این شبکه‌ها گرفته است. فضای خشونت‌آمیز و محتوایی که ترویج خشونت می‌کند، در این فضا به شکلی علنی منتشر می‌شود.

این مسئله بار دیگر لزوم قانون‌گذاری دقیق در این حوزه و جلوگیری از ولنگاری فرهنگی را به ما نشان می‌دهد. این فضای مسموم می‌تواند تاثیرات منفی مخربی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد. بسیاری از محتوایی که در این شبکه‌های تبلیغ می‌شود، باعث رواج خشونت و عادی شدن جرم و جنایت می‌شود. این یعنی به‌طور بالقوه شبکه‌هایی مثل تیک تاک باعث تربیت روانی مجرمان می‌شود.