Gerdab.IR | گرداب

لایحه جدید برای مقابله با سلطه آمازون و گوگل بر بازار در آمریکا

لایحه جدید برای مقابله با سلطه آمازون و گوگل بر بازار در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰

گروهی از نمایندگان سنای آمریکا به رهبری ایمی کلوبوچار و چاک گرسلی قصد ارائه لایحه‌ای دارند که اجازه نمی‌دهد شرکت‌های بزرگ مانند آمازون و گوگل محصولات و سرویس‌های خود را بر رقبا ترجیح دهند.

به گزارش گرداب، لایحه جدید یکی از انبوه اقداماتی است که برای کنترل شرکت‌های فناوری از جمله اپل و فیس بوک به کنگره ارائه شده است. البته تاکنون هیچکدام به قانون تبدیل نشده‌اند. هفته آینده این لایحه همراه لایحه دیگری که توسط کمیته قضائی مجلس تصویب شده، به سنا ارائه می‌شود.

لایحه جدید برای مقابله با سلطه آمازون و گوگل بر بازار در آمریکا

در قانون پیشنهادی کلوبوچار و گرسلی به طور خاص پلتفرم‌ها اجازه ندارند شرکت‌های فعال در وب سایتشان را وادار به خرید کالا‌ها و محصولاتشان کنند. همچنین شرکت‌های فناوری از سو گیری نتایج جستجو به نفع خودشان منع شده‌اند.

کلوبوچار در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: این شرکت‌ها به عنوان پلتفرم‌های بزرگ دیجیتال به طور مرتب محصولات و سرویس‌های خودشان را در ارجحیت قرار می‌دهند. ما باید سیاست‌هایی وضع کنیم تا فرصت‌های موفقیت کسب وکار‌های کوچک و کارآفرینان در بازار دیجیتال تضمین شود.

در این میان آمازون متهم است که با استفاده از داده‌های فروشندگان طرف سوم درباره تولید کالاهایش تصمیم می‌گیرد. از سوی دیگر بررسی هزاران سند داخلی آمازون توسط رویترز نشان داد واحد عملیات این شرکت در هند از یک طرح سیستماتیک برای ساخت کپی کالا‌های فروشندگان دیگر استفاده و نتایج جستجو را دستکاری می‌کند تا برند‌های خودش در این کشور در بالای صفحه دیده شوند.