Gerdab.IR | گرداب

قانون‌گذاران استونی به دنبال لغو مجوز صرافی‌های ارز دیجیتال

قانون‌گذاران استونی به دنبال لغو مجوز صرافی‌های ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰

تنظیم‌کنندگان مالی در کشور استونی قصد دارند تا مجوز صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور را باطل کنند تا مقررات نظارتی کاملا‍ جدیدی را از پایه اجرا کنند.

به گزارش گرداب - رئیس واحد اطلاعات مالی استونی، ماتیس مایکر، از دولت خواسته است تا مجوز‌ها باطل شود تا روند دادن مجوز مجددا از نو و با مقررات جدیدی صورت بگیرد.

به نظر مایکر، مردم از خطرات موجود در بازار ارز‌های دیجیتال بی‌اطلاع هستند. او که رئیس سابق بخش مبارزه با پولشویی در اداره نظارت و حل و فصل مالی بود، به تهدیداتی از جمله فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی، تأمین مالی تروریسم و بالا بودن احتمال هک شدن اشاره کرد.

مایکر گفت که حدود ۴۰۰ شرکت در استونی مجوز ارائه خدمات مربوط به دارایی دیجیتال را دارند. به گفته مقامات رسمی، چنین شرکت‌هایی فقط از مجوز‌های خود برای کسب سود و مبالغ هنگفت استفاده می‌کنند، در حالی که به دولت استونی سهمی نمی‌رسد.

به گفته او، بازار ارز دیجیتال در استونی و در وضعیت فعلی، نه شغلی برای شهروندان ایجاد می‌کند و نه کمک قابل توجهی به مقامات مالیاتی کشور می‌رساند. مایکر پیشنهاد کرده است تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مربوط به ارز دیجیتال، حداقل سیصد و پنجاه هزار یورو (معادل چهارصد و چهار هزار دلار) به صورت نقدی یا اوراق بهادار داشته باشند.

اما شرکت‌های نوپا تنها می‌توانند دوازده هزار یورو (معادل سیزده هزار و هشتصد دلار) داشته باشند. این مقام مسئول هم‌چنین پیشنهاد کرد تا این شرکت‌ها، از سیستم‌های قوی‌تری برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده کنند و برای سرمایه‌گذاری، صرفا پول نقد دریافت کنند.

همان‌طور که قبلا نیز گزارش شده بود، رئیس واحد اطلاعات مالی استونی از ماه ژوئن ۲۰۲۰، مجوز تقریبا هفتاد درصد از کل مجوز‌های ارائه خدمات مربوط به دارایی دیجیتال کشور را تا ماه دسامبر ۲۰۲۰ باطل کرد. براساس گزارش خبرگزاری استونی، تنظیم‌کنندگان در مجموع، مجوز هزار و هشتصد و هشت شرکت ارائه دهنده خدمات مربوط به ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۰ باطل کرده‌اند.

منبع:
cointelegraph