Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل توییتر استعفا داد

مدیرعامل توییتر استعفا داد
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰

جک دورسی یکی از افراد پیشرو در حوزه شبکه‌های اجتماعی که نام وی با توئیتر در هم آمیخته، از مدیرعاملی این شرکت استعفا داده و پاراگ آگراوال جایگزین وی می‌شود.

به گزارش گرداب، پاراگ آگراول مدیر ارشد امور فناوری در توئیتر است و از این پس به جای جک دورسی به عنوان مدیر عامل این شرکت خدمت می‌کند.

جک دورسی از سال ۲۰۰۶ که توئیتر را تاسیس کرد تا به حال مدیرعامل آن بوده و توانست این شبکه اجتماعی را در دوران پرآشوب ریاست جمهوری دونالد ترامپ هدایت کند.

ارسال توئیت‌های پرحاشیه و جنجالی توسط ترامپ که ناقض قوانین توئیتر بود سرانجام به حذف حساب کاربری وی در توئیتر منجر شد و جنجال گسترده‌ای به وجود آورد.

توئیتر این خبر را روز دوشنبه به طور رسمی اعلام کرد. این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر بار‌ها به نادیده گرفتن راست گرایان و جمهوری خواهان متهم شده است.

آقای دورسی که مدیر اجرایی شرکت پرداخت اسکوئر نیز هست، در سال ۲۰۰۸ از توییتر اخراج شد، اما در سال ۲۰۱۵ به آن بازگشت. توان رهبری او توسط کارمندان و سرمایه‌گذارانی که معتقد بودند دورسی بر توئیتر تمرکز نداشت و زمان زیادی را صرف پروژه‌های شرکت اسکوئر و سایر پروژه‌های جذاب می‌کرد، زیر سوال رفته است. خروج او یک سال و نیم پس از این صورت می‌گیرد که تلاش برای برکناری وی توسط یکی سرمایه‌گذاران در این شرکت به نام الیوت منیجمنت به نتیجه نرسید.

منتقدان دورسی می‌گفتند وی بر توئیتر تمرکز ندارد و این شرکت نیازمند فردی است که تمام انرژی خود را به توئیتر اختصاص دهد تا این شبکه اجتماعی در زمینه افزایش ارزش سهام و ارائه محصولات جدید جذاب از رقبا عقب نیفتد. ظاهرا تعداد قابل توجهی از کارکنان توئیتر نیز از این تحول استقبال می‌کردند

منبع: ایرنا