Gerdab.IR | گرداب

توافق قانون‌گذاران کره جنوبی برای به تأخیر انداختن برنامه مالیاتی رمزارز

توافق قانون‌گذاران کره جنوبی برای به تأخیر انداختن برنامه مالیاتی رمزارز
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰

بر اساس توافق قانون‌گذاران کره جنوبی، اخذ سود از ارز‌های دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ در این کشور مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود و این چالش یک ساله بر سر به تأخیر انداختن اجرای برنامه مالیاتی باعث ایجاد سردرگمی بین شهروندان و قانون‌گذاران شده است.

به گزارش گرداب - قانون‌گذاران کره جنوبی در تلاش هستند تا زمان اجرای برنامه مالیاتی روی ارز‌های دیجیتال را تا یک سال دیگر به تأخیر بیندازند. نمایندگان کمیته فرعی مالیات در مجلس ملی، نهاد قانون‌گذاری کره جنوبی، در روز دوشنبه ۸ آذر (۲۹ نوامبر ۲۰۲۱) با توافق دو حزب به این نتیجه رسیدند که زمان اجرای برنامه مالیاتی رمزارز تا یک سال دیگر به تعویق بیفتد.

اگر این اصلاحیه در جلسه پارلمان که قرار است در دوم دسامبر ۲۰۲۱ برگزار گردد تصویب شود، اخذ مالیات از اول ژانویه ۲۰۲۳ به جای اول ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

قانون‌گذاران حزب دموکرات که برای ایجاد این اصلاحیه تلاش کرده بودند، از نقص‌های موجود در رویه جمع‌آوری اطلاعات توسط سرویس مالیاتی ملی کره جنوبی انتقاد کردند.

یکی از این رویه‌ها این است که برای دارایی‌های دیجیتال که در کیف پول‌های شخصی تا مدت زیادی خوابیده است و ارزش خرید آن‌ها مشخص نیست، هزینه صفر وون کره جنوبی (صفر دلار) در نظر گرفته شود.

این امر باعث می‌شود تا بار مالیاتی سنگینی بر دوش دارندگان بلندمدت رمزارز که قبل از اجرایی شدن قانون مالیاتی، دارایی‌های رمزارزی خود را در کیف پول شخصی نگه داشته‌اند گذاشته شود. آن‌ها عملا مالیات کل دارایی‌ها را باید بپردازند، نه فقط سود حاصل از آن را.

نماینده کیم یونگ جین، رئیس کمیته فرعی مالیات، از این که دولت هنوز تعریف درستی از چیستی ارز دیجیتال یا دارایی مجازی ارائه نداده است، اما از شهروندان می‌خواهد تا مالیات بپردازند، انتقاد کرد.

طرفداران اجرای برنامه مالیات، به ویژه وزیر دارایی هونگ نام کی، بر این باورند که سیستم مالیاتی باید عادلانه باشد تا افرادی که از تجارت ارز‌های دیجیتال سود می‌برند نیز سهم خود را بپردازند. در چند ماه گذشته، وزیر هونگ بار‌ها از بحث کردن درباره موضوع مالیات رمزارز‌ها در جلسه علنی مجلس ملی سرباز زد.

چالش یک ساله بر سر به تأخیر انداختن اجرای برنامه مالیاتی باعث ایجاد سردرگمی بین شهروندان و قانون‌گذاران شده است. گزارش‌های ضد و نقیض زیادی در طول سال ۲۰۲۱ درباره این موضوع منتشر شده است.

اخیرا در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱، کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی نظر خود را مبنی بر این که توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT ها) مشمول مالیات نمی‌شوند تغییر داد و اعلام کرد که در تلاش است تا آن‌ها را جزو ارز‌های دیجیتال قابل معامله در نظر بگیرد.

منبع:
cointelegraph