Gerdab.IR | گرداب

متا اپلیکیشن دنیای مجازی خود را راه اندازی کرد

متا اپلیکیشن دنیای مجازی خود را راه اندازی کرد
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰

متا یا فیسبوک سابق پلتفرمی را راه اندازی کرد که قدمی جدی برای ادغام واقعیت مجازی در دنیای واقعی است.

به گزارش گرداب؛ متا یا همان فیسبوک سابق برنامه دنیای مجازی خود را روز جمعه راه اندازی کرد، زیرا این شرکت در حال پیشبرد برنامه‌هایی برای ایجاد یک "metaverse" است. برنامه Horizon Worlds برای کاربران بالای ۱۸ سال با هدست Quest ۲ در دسترس است، دستگاهی که توسط شرکت تابعه متا یعنی Oculus به مشتریان فروخته می‌شود.

این شرکت گفته است برای کاربرانی که هدست نزدیک به ۳۰۰ دلار دارند، دسترسی به Horizon World رایگان خواهد بود. در Horizon Worlds، کاربران می‌توانند جهان‌هایی را که توسط کاربران دیگر ایجاد شده‌است کاوش کنند و به ساختن بیشتر این جهان‌ها کمک کنند.

ادغام دنیای مجازی با واقعیت ضمن رعایت قوانین ایمنی

این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال راه اندازی یک بازی برچسب لیزری در برنامه و ایجاد قالب‌هایی برای کاربران است تا بتوانند بازی‌های خود را بسازند. در اطلاعیه‌ای که متا در روز جمعه منتشر کرد اعلام کرد که می‌خواهد Horizon Worlds «محیطی امن و محترمانه باشد» و کاربران باید از رفتار شرکت در خط مشی VR پیروی کنند. این پلتفرم همچنین گزینه‌های ایمنی را ارائه می‌کند، یکی از این گزینه‌ها یک Safe Zone شخصی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق یک منو استراحت کنند و همچنین افراد را مسدود، بی‌صدا یا گزارش کنند.

گفتنی است؛ پلتفرم Horizon Worlds درپی تغییر نامی که فیسبوک به عنوان Meta در ماه اکتبر انجام داد راه اندازی شده است. زمانی که مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، نام جدید را اعلام کرد، او همچنین چشم اندازی از یک متاورس را توصیف کرد که واقعیت مجازی را در فضا‌های واقعی ادغام می‌کند.

راه اندازی Horizon Worlds برای مجموعه گسترده تری از کاربران یکی از مهم‌ترین توسعه‌ها از زمان اعلامیه ماه اکتبر زاکربرگ است. در ماه آگوست، این شرکت Horizon Workrooms را راه اندازی کرد که فضا‌های کاری اداری واقعیت مجازی را ایجاد کرده است.