Gerdab.IR | گرداب

جدایی مدیر پروژه رمزارز فیسبوک از این شرکت

جدایی مدیر پروژه رمزارز فیسبوک از این شرکت
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰

دیوید مارکوس، مدیر کهنه‌کار فیسبوک، که در سال‌های اخیر بر پیشبرد پروژه‌های رمزارزی این شرکت نظارت داشته، در حال ترک متا است. او اخیرا در پستی اعلام کرده که در انتهای سال ۲۰۲۱ از این کمپانی جدا می‌شود.

به گزارش گرداب - دیوید مارکوس، مدیر بخش رمزارز فیسبوک، در روز سه شنبه ۹ آذر (۳۰ نوامبر ۲۰۲۱) اعلام کرد که شرکت را ترک خواهد کرد. او که مدیر سابق پی‌پال بود در سال ۲۰۱۴ به فیسبوک پیوست تا مسنجر (Messenger) را اداره کند، اما در نهایت مسئول راه‌اندازی ارز دیجیتال لیبرا و کیف پول جدید کالیبرا شد.

کمی بعد از تغییر نام شرکت، کیف پول دیجیتال با یک آزمایش کوتاه در ماه اکتبر ۲۰۲۱ با نام جدید نووی (Novi) فقط در دو کشور آمریکا و گواتمالا راه‌اندازی شد که تنها از یک رمزارز یعنی استیبل کوین پکسوس (Paxos) پشتیبانی می‌کند.

رمزارز موردنظر که اکنون نامش به دیم (Diem) تغییر پیدا کرده، هنوز راه‌اندازی نشده است، اما تنظیم‌کنندگان و سیاست‌مداران زیادی در سراسر جهان از پروژه این رمزارز انتقاد کرده‌اند.

مارکوس در پست‌های خود در فیسبوک و توییتر اعلام کرد که استفان کسریل که یکی از کارکنان سابق پی‌پال و مدیر عامل آپ‌ورک بوده است، رهبری تیم را بر عهده خواهد گرفت.

جدایی مدیر پروژه رمزارز فیسبوک از این شرکت

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا، در پست فیسبوک مارکوس نوشت که چقدر از زحمات او در این شرکت و راه‌اندازی برنامه‌های مربوط به دیم سپاس‌گزار است.

اخیرا در ماه اکتبر ۲۰۲۱، سیاستمداران مستقیما از فیسبوک خواستند تا برنامه‌های مربوط به رمزارز خود را متوقف کند. در آن زمان، مارکوس اظهار داشت که موضع خود را درباره راه‌اندازی دیم و نووی تغییر نخواهد داد.

حال این که جدایی مارکوس از این پروژه چقدر بر روند برنامه‌ها تأثیر خواهد گذاشت مشخص نیست.

یک روز قبل از خبر جدایی مارکوس از شرکت، جک دورسی که یکی از حامیان راه‌اندازی این رمزارز و مدیرعامل توییتر بود نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد. به این ترتیب، بعید به نظر می‌رسد که این دو شرکت به این زودی‌ها بتوانند پروژه وب ۳ خود (اینترنت غیرمتمرکز) را تکمیل کنند.

منبع:
The Verge