Gerdab.IR | گرداب

نصب شاد توسط ۲۶ میلیون کاربر/ جابجایی ۴۸ میلیارد پیام و ۱۸ میلیارد فایل در شبکه شاد

نصب شاد توسط ۲۶ میلیون کاربر/ جابجایی ۴۸ میلیارد پیام و ۱۸ میلیارد فایل در شبکه شاد
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در حدود ۱۲۸ هزار مدرسه مشغول تحصیل برخط از طریق شاد هستند و ۷۷۶ هزار معلم ان را نصب کرده اند.

به گزارش گرداب، آقای حسن قاسم زاده ​افزود: نرم افزار شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ راه اندازی شد و تاکنون بیش از ۲۶ میلیون کاربر آن را نصب کردند و حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال داریم که روزانه استفاده می‌کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در حدود ۱۲۸ هزار مدرسه مشغول تحصیل برخط از طریق شاد هستند و ۷۷۶ هزار معلم ان را نصب کرده اند.

مدیر رسانه‌ای شاد افزود: شاهد رکورد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر همزمان در یک ثانیه بوده ایم یعنی این تعداد به صورت همزمان از خدمات شاد استفاده کرده اند.

وی گفت: حدود ۴۶۰ گیگابایت بر ثانیه، پهنای باندی است که در شاد استفاده شده است.
آقای قاسم زاده به دیگر قابلیت‌های شاد اشاره کرد و افزود: کانال‌ها و گروه‌های درسی، خدمات مناسبتی و حضور و غیاب، فضای ذخیره سازی ابری، خدمت تکلیف و کارپوشه از خدماتی است که به مرور زمان اضافه شد و تلاش کردیم خودمان را با نیاز‌های دانش آموزان به روز کنیم.

تیتر

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود این اقدامات، ما در بسیاری از مدارس به دلیل اشکالات ایجاد شده شاهد استفاده از برنامه شاد نیستیم و معلمان و دانش آموزان به ناچار مجبور می‌شوند از برنامه‌های دیگر استفاده کنند؟ گفت: تعداد نصبی که در این برنامه صورت گرفته نشان دهنده حجم کاربری است که فعالیت می‌کند و واقعا ۲۶ میلیون نصب، عدد کمی نیست و اینکه در ثانیه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همزمان فعالیت کنند، اتفاق عادی نیست و حتما یک سری مشکلات ایجاد می‌شود.

قاسم زاده افزود: زیرساخت را آماده کردیم، اما اندکی قطع و وصل در اینترنت یا کندی در سرعت آن موجب می‌شود دانش آموزان و معلمان به مشکل بخورند و امیدواریم با توسعه آن شاهد رفع مشکلات باشیم.

وی گفت: "نمونه تدریس ها"، از امکانات دیگر این برنامه است که با همکاری آموزش و پرورش اتفاق خوبی افتاد و نمونه تدریس بهترین معلم‌های کشور از پایه اول ابتدایی تا مقطع دوازدهم متوسطه و هنرستان‌ها در آن گنجانده شده است و دانش آموزان و هم معلمان می‌توانند تدریس معلم‌های دیگر را هم ببینند.

مدیر رسانه‌ای نرم افزار شاد افزود: یکی دیگر از امکانات، پخش زنده است که معلم می‌تواند صحبت کند و دانش آموزان ببینند و در نرم افزار‌های خارجی هم این موضوع وجود دارد.

وی به خدمت "شادبین" در این برنامه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که اتصال دانش آموزان به اینترنت شاید مخاطراتی داشته باشد در جایی که نیاز به جستجو (سرچ) باشد این برنامه محیط امنی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا نتایج جستجو را بصورت پالایش شده ببینند.

آقای قاسم زاده به خدمت رمزینه خوان هم اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های درسی رمزینه‌ای وجود دارد که کاربران با اسکن کردن آن، با داده‌های بزرگ کمک آموزشی اعم از فیلم و متن و عکس در ارتباط با همان موضوع می‌توانند آشنا شوند.