Gerdab.IR | گرداب

سنگاپور تبلیغات ارز دیجیتال در فضای عمومی را ممنوع کرد

سنگاپور تبلیغات ارز دیجیتال در فضای عمومی را ممنوع کرد
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش گرداب، مقررات جدید در سنگاپور تنها تبلیغات در خود سایت‌ها و برنامه‌های رمزارز را قانونی اعلام کرده است. نهاد مالی سنگاپور (MAS) مجموعه جدیدی از دستورالعمل‌ها را برای توکن‌های پرداخت دیجیتالی وضع کرده است که آن‌ها را از تبلیغات و بازاریابی خدمات خود در فضا‌های عمومی منع می‌کند.

این دستورالعمل‌ها که در روز دوشنبه اعلام شدند همچنین به عامه مردم هشدار می‌دهد که بازار ارز دیجیتال دارای خطرات فراوانی است و افزون بر این توکن‌های پرداخت دیجیتالی را از تبلیغات برای خدمات خود در فضا‌های عمومی مانند تبلیغات در فضای حمل و نقل عمومی، سایت‌های عمومی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها منع کرده است.

این مجموعه مقررات جدید تنها به ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو فهرست‌شده در این کشور اعمال می‌شود. در این بیانیه آمده است: «نهاد مالی سنگاپور تاکید می‌کند که ارائه‌کنندگان توکن‌های پرداخت دیجیتال باید فعالیت‌های خود را با فهم این که تجارت توکن‌های دیجیتال برای عامه مردم مناسب نیست، به پیش ببرند».

این مجموعه دستورالعمل‌های جدید همچنین ارائه‌دهندگان خدکوین‌تلگرافیتال را از افتتاح دستگاه خودپرداز در فضا‌های عمومی منع می‌کند. با این وجود شرکت‌های ارز دیجیتال همچنان می‌توانند در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های موبایلی خود به تبلیغات محصولاتشان بپردازند.

این تصمیم از سوی مقامات سنگاپوری با وجود محبوبیت در حال گسترش رمزارز‌ها و افزایش تبلیغات محیطی کریپتو در این کشور گرفته شده است.

تبلیغات کریپتو یکی از چالش‌های جدید در حال گسترش رگولاتور‌ها در سراسر دنیاست. به خصوص به این خاطر که مقررات بسیار محدودی درباره بازار کریپتو وضع شده است.

رگولاتور‌ها معتقدند که تبلیغ‌کنندگان ارز دیجیتال اغلب تلاش می‌کنند که خطرات بسیار تجارت ارز دیجیتال را با صحبت از سود‌های بسیار پنهان کنند. به جز سنگاپور، نهاد ناظر تبلیغات در انگستان و همینطور دادگاه عالی هند نیز به تازگی محدودیت‌هایی بر تبلیغات ارز دیجیتال وضع کرده‌اند.

منبع: کوین‌تلگراف