Gerdab.IR | گرداب

هشدار مقام ژاپنی: از ین دیجیتال استفاده نکنید

هشدار مقام ژاپنی: از ین دیجیتال استفاده نکنید
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

یکی از مقامات سابق بانک ژاپن (BOJ) که ظاهراً ریاست تحقیقات رمزارز این بانک را بر عهده داشت، اکنون در مورد استفاده از آن هشدار می‌دهد.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارشی که در ژاپن تایمز منتشر شده است، هیرومی یامائوکا، رییس سابق بخش تسویه مالی BOJ توصیه کرده که از ین دیجیتال به عنوان بخشی از سیاست پولی کشور استفاده نکنید.

بزرگترین نگرانی یامائوکا مربوط به نرخ‌های بهره منفی بوده و معتقد است زمانی که ین دیجیتال به ابزاری برجسته برای پرداخت‌های انبوه تبدیل شود، عموم مردم باید بار عمده ارزش رو به زوال ارز فیات را متحمل شوند. وی در ادامه هشدار داد که ین دیجیتال می‌تواند برای ثبات مالی خطری ایجاد کند و می‌تواند نتایج فاجعه باری برای اقتصاد داشته باشد.

یامائوکا درحال‌حاضر در بخش خصوصی کار می‌کند و ریاست مجمعی متشکل از ۷۴ شرکت را بر عهده دارد که شامل برخی از بزرگترین بانک‌های کشور می‌شود. این انجمن درحال‌حاضر روی راه‌اندازی یک رمزارز خصوصی در اوایل آوریل امسال کار می‌کند.

در اکتبر ۲۰۲۰، BOJ طرح آزمایشی سه فازی را برای رمزارز بانک مرکزی خود (CBDC) به اشتراک گذاشت. فاز اول در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد و انتظار می‌رود تا مارس امسال به پایان برسد. انتظار می‌رود که BOJ مرحله دوم آزمایش‌ها را اواخر امسال آغاز کند که جنبه‌های فنی مربوط به انتشار ین دیجیتال را آزمایش می‌کند.

استفاده از پول نقد همچنان در بخش خرده فروشی زیاد است ژاپن است، زیرا ژاپن با کمبود برق مواجه است؛ بنابراین بخش پرداخت در کشور بیشتر بر انجام تراکنش‌های آفلاین متمرکز شده است. در جولای ۲۰۲۰، بانک مرکزی یک گزارش تحقیقاتی با تمرکز بر توسعه CBDC آفلاین منتشر کرد.

هاروهیکو کورودا، رییس BOJ در روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها به دنبال موفقیت فوری نیستند. او همچنین خاطرنشان کرد که ین دیجیتال ممکن است تا سال ۲۰۲۶ راه‌اندازی شود و این تصمیم تنها توسط بانک مرکزی اتخاذ نخواهد شد.