Gerdab.IR | گرداب

دولت هند تصمیمی برای ممنوعیت و یا قانونی کردن ارز‌های دیجیتال ندارد

دولت هند تصمیمی برای ممنوعیت و یا قانونی کردن ارز‌های دیجیتال ندارد
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

با وجود برنامه مقامات هندی برای اخذ مالیات از تراکنش‌های ارز دیجیتال، وزیر امور مالی این کشور اعلام کرده است که این مسئله به معنای قانونی بودن ارز‌های دیجیتال در این کشور نیست.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزیر امور مالی هندوستان، نیرمالا سیتارمان اعلام کرده است که دولت هند در زمینه ممنوعیت و یا قانونی شدن ارز‌های دیجیتال تصمیم نگرفته است. در طی جلسه دفاع از بودجه پیشنهادی سال آینده، وزیر امور مالی هند اعلام کرده بود که درآمد حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتال شامل مالیات ۳۰ درصدی خواهد شد.

پس از این بحث‌ها پیرامون مسئله قانونی شدن و یا ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در پارلمان هند بسیار داغ شده بود. برنامه اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال باعث شده بود که بسیاری گمان کنند دولت هند ارز‌های دیجیتال را قانونی محسوب کرده است.

وزیر امور مالی این کشور در پاسخ به پرسش‌هایی که در جلسه دفاع از بودجه درباره قانونی بودن ارز‌های دیجیتال مطرح شد، چنین پاسخ داد: «در این مرحله من نه به دنبال قانونی کردن و نه ممنوعیت [ارز‌های دیجیتال]نیستم. ممنوع شدن و یا ممنوع نشدن پس از بحث و مشورت‌ها به وقت خود انجام خواهد گرفت». او همچنین تاکید کرده این که ارز‌های دیجیتال قانونی باشند یا نباشند، مسئله دیگری است، اما از آن مالیات خواهیم گرفت، زیرا مالیات گرفتن حق حاکمیتی است.

دولت هندوستان سالهاست که بر روی لایحه ارز دیجیتال مشغول کار است. یک لایحه در این زمینه در برنامه زمستان پارلمان این کشور قرار گرفت، اما ارائه نشد. از آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت هند مشغول کار بر روی لایحه‌ای جدید است.

دبیر امور اقتصادی هندوستان، آجای ست هفته گذشته گفته بود که «قانون‌گذاری یا ممنوعیت هر کدام که باشد، ما در حال سیاست‌گذاری مناسب در برابر سرمایه‌های دیجیتال هستیم». او همچنین اضافه کرده است که دولت در حال مشورت گرفتن گسترده از سهامداران و فعالان اقتصادی در زمینه قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال است. علاوه بر این وزیر امور مالی این کشور نیز هفته گذشته اعلام کرد که دولت به‌طور مداوم به نظارت بر حوزه کریپتو می‌پردازد.

در همین حال حدود ۷۵ هزار شهروند این کشور درخواستی اینترنتی امضا کرده‌اند که در آن از دولت خواسته شده است سیاست‌های معتدل‌تری نسبت به مالیات ارز دیجیتال اتخاذ کند.