Gerdab.IR | گرداب

اینتل به دنبال ورود به بازار استخراج ارز دیجیتال

اینتل به دنبال ورود به بازار استخراج ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

در حال حاضر، شرکت اینتل در تلاش است تا پردازنده‌های گرافیکی خود را برای استخراج رمزارز بهبود ببخشد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، معاون ارشد سیستم‌های محاسباتی شتاب دهنده و گروه گرافیکی در شرکت اینتل به نام راجا کدوری اعلام کرد که با معرفی شتاب دهنده‌های استخراج رمزارز در سال ۲۰۲۲، قصد کمک به توسعه فناوری‌های بلاکچین را دارند.

قبلا شرکت اینتل اعلام کرده بود که در کنفرانس بین‌المللی مدار‌های حالت جامد که قرار است در اواخر ماه فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، از نسل بعدی دستگاه‌های استخراج‌کننده با مدار مجتمع با کاربرد خاص رونمایی خواهد کرد.

هم‌چنین شرکت اینتل قصد دارد تا کنفرانس بین‌المللی مدار‌های حالت جامد جدیدی را در بخش کدوری تشکیل دهد. این بخش مسئول ساخت پلتفرم‌های سیلیکونی سفارشی برای بهینه‌سازی عملکرد استخراج بلاکچین و طراحی ابررایانه خواهد بود.

علاوه بر این، شرکت بر این باور است که نوآوری‌های آن در مدار، شتاب دهنده‌های بلاکچینی که بیش از هزار برابر عملکرد بهتری در وات یا میزان مصرف انرژی در واحد زمان نسبت به پردازنده‌های گرافیکی اصلی مورد استفاده برای استخراج شبکه‌های بلاکچین که از رمزگذاری SHA-۲۵۶ استفاده می‌کنند، دارد.

این شرکت افزود: «آرگو بلاکچین و زیرساخت گرید از اولین مشتریان ما برای این محصول آینده هستند، این معماری بر روی یک قطعه کوچک سیلیکون پیاده سازی شده است تا کم‌ترین تأثیر را بر عرضه محصولات فعلی داشته باشد».

شرکت اینتل سال‌هاست که رابطه چندان زیادی با فضای ارز‌های دیجیتال نداشته است. مشکل استخراج بیت کوین آن چنان زیاد شده که استفاده از مدار‌های مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) به پردازنده‌های گرافیکی ترجیح داده می‌شود.

درباره استخراج اتریوم نیز، شرکت‌های NVIDIA و AMD با پردازنده‌های گرافیکی خود بر این حوزه تسلط دارند و محصولات خود را به صورت انبوه به استخراج‌کنندگان محلی می‌فروشند. شرکت اینتل تا قبل از رونمایی از سخت‌افزار استخراج بیت کوین خود، فعالیت چندانی در حوزه ارز دیجیتال به جز خرید سهام کوچکی از شرکت کوین‌بیس در سال ۲۰۲۱، نداشته است.

منبع:
کوین تلگراف