Gerdab.IR | گرداب

انتقاد‌ها به تغییر سیاست متا و اجازه به انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه

انتقاد‌ها به تغییر سیاست متا و اجازه به انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

با تغییر سیاست‌های شرکت متا و اجازه به انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه نظامیان روسیه، کاربران کمپین بایکوت این شرکت را به راه انداخته‌اند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به نقل از المیادین، تعدادی از کاربران اینستاگرام هشتگی برای بایکوت کردن شرکت متا به راه انداخته‌اند. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که این شرکت با تغییر سیاست‌های خود اجازه داد که محتوای خشونت‌آمیز نسبت به روسیه در پلتفرم‌های رسانه‌ای خود منتشر شود.

تعدادی از کاربران در اینستاگرام مطالبی این چنین نوشته‌اند:
«این بسیار ظالمانه و غیرقابل تحمل است. زاکربرگ فکر می‌کند که می‌شود بر روی پلتفرم‌های او تهدید مرگ و خشونت منتشر کرد. محتوای خشونت‌آمیز و نفرت‌پراکن علیه دیگران هرگز نباید مجاز باشد. فیسبوک و اینستاگرام را بایکوت کنید. #NOtoMETA».

به دنبال این اقدام متا، مقامات روسی اینستاگرام را از روز دوشنبه در این کشور مسدود کرده‌اند. سخنگوی کرملین، دمیتری پسکوف گفته است که متا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دنبال عرضه مقررات جدید و دستکاری اخبار بوده است و با این کار‌ها آینده خود در روسیه را به خطر انداخت.

در روز جمعه، رئیس امور بین‌المللی شرکت متا، نیک کلگ بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن ادعا می‌شد، مجاز بودن محتوای خشونت‌آمیز تنها در اوکراین اعمال می‌شود و با هدف حفاظت از آزادی بیان شهروندان اوکراین اجرا شده است و هیچ‌نوع «روس‌هراسی» یا تبعیض و آزار علیه شهروندان روسی پذیرفته نخواهد شد.

سفارت روسیه در ایالات متحده، در بیانیه‌ای این تغییر سیاست متا را که بیشتر بر روی پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام اجرا می‌شود، محکوم کرد و آن را «خصمانه و مجرمانه» خواند. در این بیانه این اقدام متا «بی‌شرمانه» وصف شده است، زیرا که اجازه می‌دهد «نفرت و دشمنی علیه روس‌ها شعله بکشد».

افزون بر این، این سفارتخانه گفته است که اقدامات شرکت متا شواهد بیشتری عرضه می‌کند که نشان می‌دهد جنگی اطلاعاتی علیه روسیه به راه افتاده است. در این بیانیه آمده است:«شرکت‌های رسانه‌ای تبدیل به سربازان ماشین تبلیغات غرب شده‌اند».

سفارتخانه روسیه از مقامات آمریکایی خواسته است تا به فعالیت‌های افراطی این شرکت خاتمه دهد و در مورد این شرکت عدالت را اجرا کنند؛ زیرا که کاربران پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به این شرکت این حق را نداده‌اند تا «معیار حقیقت را مشخص کند و ملت‌ها را به جنگ با یکدیگر بیاندازد».

لازم به ذکر است که فیسبوک در روسیه، پس از چندین مورد تبعیض علیه رسانه‌های دولتی این کشور، مسدود شده است.

منبع: المیادین