Gerdab.IR | گرداب

اینستاگرام به دنبال اضافه کردن ان‌اف‌تی

اینستاگرام به دنبال اضافه کردن ان‌اف‌تی
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل مِتا امیدوار است تا در طی چند ماه آینده بتوان از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) در پلتفرم اینستاگرام استفاده کرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مدیرعامل مِتا، مارک زاکربرگ، اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای افزودن توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) به پلتفرم اینستاگرام است. او این موضوع را در یک کنفرانس که در شهر آستین در تگزاس برگزار شده بود اعلام کرد، اما اطلاعاتی درباره این که چه زمانی این برنامه اجرا خواهد شد ارائه نداد.

خبرنگاری به نام کِیسی نیوتن که در کنفرانس حضور داشت، توییت زد که مارک زاکربرگ گفته امیدوار است که در طی چند ماه آینده کاربران اینستاگرام بتوانند توکن‌های غیرقابل معاوضه خود را عرضه کنند.

در ماه اکتبر ۲۰۲۱، شرکت فیسبوک نام خود را به مِتا تغییر داد تا بتواند روی پروژه‌های مربوط به متاورس تمرکز کند. گزارش‌های این شرکت در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ برای اولین بار نشان داد که تحقیقات مربوط به توسعه واقعیت مجازی Reality Labs، بیش از ده میلیارد دلار زیان مالی وارد کرده است، زیرا نقش شرکت مِتا در متاورس هنوز آن‌قدر پررنگ نیست که این شرکت سودی به دست آورد.

این اولین پروژه مِتا مرتبط با رمزارز نیست. در سال ۲۰۱۹، این شرکت خبر از توسعه برنامه‌های جدید خود برای راه‌اندازی رمزارز لیبرا داده بود که بعد‌ها نامش به دیِم تغییر یافت. دیِم یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا بود که به دلیل مخالفت عموم مردم و نهاد‌های نظارتی، این پروژه شکست خورد. سپس شرکت هلدینگ بانک سیلورگیت کپیتال (Silvergate Capital) این پروژه را خریداری کرد، هرچند هنوز هم برخی از کارمندان سابق مِتا به دنبال احیای این استیبل کوین منبع باز از طریق ایجاد شبکه‌ی اختصاصی خود هستند.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی بعد از اقدام توییتر مبنی بر پشتیبانی از تصاویر پروفایل ان‌اف‌تی در ماه ژانویه ۲۰۲۲، سعی در پیاده‌سازی برنامه‌های رمزارز و توکن‌های غیرقابل معاوضه در پلتفرم‌های خود دارند. به عنوان مثال، پلتفرم ردیت (Reddit)، آواتار‌های ان‌اف‌تی کالکشن خود را راه‌اندازی کرد.

این فقط غول‌های رسانه‌های اجتماعی نیستند که به دنبال اجرای برنامه‌های مبتنی بر رمزارز هستند. شرکت‌های مالی سنتی از جمله امریکن اکسپرس نیز برای سرمایه‌گذاری در متاورس بسیار مشتاق هستند. امریکن اکسپرس به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا برای ارائه خدمات بانکداری مجازی و مبادلات، خدمات مربوط به ارز‌های دیجیتال و امکان استفاده از کارت‌های اعتباری خود در بازار ان‌اف‌تی اعلام آمادگی کرده است.
منبع:
کوین تلگراف