آزمایش ابزار جدید متا در حوزه تبلیغات

آزمایش ابزار جدید متا در حوزه تبلیغات
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

متا آزمایش ابزار‌های جدیدی را آغاز خواهد کرد که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا مکان قرار گرفتن و نمایش تبلیغات خود را در فید‌های فیسبوک و اینستاگرام مشخص کنند

به گزارش گرداب، غول شبکه‌های اجتماعی آزمایش‌های خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد و قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۳ آن‌ها را به طور رسمی در دسترس قرار دهد و در مرحله اول بر بازار‌های انگلیسی زبان تمرکز خواهد کرد.

در طول سال آینده، متا کنترل‌های بیشتری را ارائه خواهد کرد که شامل قرار دادن تبلیغات در استوری‌ها، فید‌های ویدیویی، صفحه اکسپلور اینستاگرام و موارد دیگر می‌شود. در نهایت این شرکت قصد دارد ابزار‌های خود را به زبان‌های دیگر نیز گسترش دهد.

متا در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد: «در سراسر متا، ما در حال طراحی کنترل‌هایی هستیم تا به تبلیغ‌کنندگان حق انتخاب مکان نمایش آگهی‌هایشان را بدهیم. ما در گذشته تعهد خود برای ایجاد کنترل‌های مناسب مبتنی بر محتوا را اعلام کرده بودیم تا تگرانی تبلیغ‌کنندگان از نمایش آگهی‌هایشان در مجاورت محتوای نامناسب را برطرف کنیم. ما همکاری نزدیکی با GARM (اتحاد جهانی رسانه‌های مسئولیت پذیر) برای توسعه این کنترل‌ها داریم تا با چارچوب آن‌ها همسو باشند.»

متا همچنین اعلام کرد که با همکاری پلتفرم Zefr قصد دارد امکان نظارت و دریافت گزارش زمینه‌ای درباره تبلیغات فیسبوک را برای شرکت‌ها و تبلیغ‌کنندگان فراهم کند.

پاسخ متا به درخواست تبلیغ‌کنندگان

در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته تبلیغ‌کنندگان بار‌ها و بار‌ها از متا درخواست کرده‌اند تا با ارائه ابزار‌های جدید، کنترل بیشتری برای تبلیغات آنلاین فراهم کند. آن‌ها به ویژه درخواست داشتند تا امکانی برای عدم نمایش تبلیغات در کنار محتوایی مانند پست‌های سیاسی یا خشونت آمیز فراهم شود و حالا به نظر می‌رسد شرکت مالک فیسبوک در حال پاسخ دادن به درخواست آن‌ها است.