Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۷ میلیارد دلاری کسب‌وکار‌های آمریکایی از جرائم سایبری در سال ۲۰۲۱

خسارت ۷ میلیارد دلاری کسب‌وکار‌های آمریکایی از جرائم سایبری در سال ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

برطبق گزارش سالانه اف‌بی‌آی، در این سال ۸۴۷,۳۷۶ مورد جرم سایبری در کشور آمریکا رخ داده است.

به گزارش گرداب، گزارش سالانه اف‌بی‌آی آمریکا درباره جرائم سایبری بسیار هشداردهنده است. زیرا که نشان می‌دهد که جرائم سایبری در سال اخیر توانسته ضرر‌های مالی زیادی به کسب‌وکار‌ها وارد کنند.

مرکز تکمیلی جرائم اینترنتی اف‌بی‌آی، گزارش سالانه خود را منتشر کرده است که درباره ۸۴۷,۳۷۶ پرونده‌ای است که در این سال بررسی کرده است. در این گزارش آمده است که خسارت ناشی از جرائم سایبری به کسب‌وکار‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۱، ۶.۹ میلیارد دلار بوده است.

تعداد پرونده‌های بررسی شده نشان از افزایش ۷ درصدی جرائم سایبری نسبت به سال ۲۰۲۰ می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ جرائم سایبری در آمریکا نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است که این مسئله به خاطر قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا بوده است. در سال ۲۰۲۱ نیز همه‌گیری کرونا و رواج دورکاری در محیط‌های آموزشی و اداری یکی از دلایل اصلی حملات سایبری شناخته می‌شود.

در این گزارش جرائم سایبری در پنج حوزه تقسیم‌بندی شده است:
در معرض خطر قرار گرفتن ایمیل کسب‌وکارها: حدود ۱۹,۹۵۴ پرونده در این مورد در سال اخیر تشکیل شده که خسارت ۲.۴ میلیارد دلاری داشته است. متخصصان سایبری، اما توانسته‌اند ۳۲۸.۳۲ میلیون دلار از این مبلغ را بازگردانند.

کلاهبرداری از طریق رمزارزها: میزان کل خسارتی که از این طریق وارد شده است، ۱.۶ میلیارد دلار بوده است. با وجود این که تعداد پرونده‌ها در این زمینه نسبت به سال قبل کاهش داشته است، اما مبلغ خسارت افزایش داشته است.

کلاهبرداری از طریق روابط دوستانه: این دسته از جرائم سایبری از نظر تعداد موارد در ردیف دوم قرار می‌گیرد. اما تنها حدود ۹۵۶ میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

کلاهبرداری از طریق پشتیبانی فناوری: بیشترین تعداد جرائم سایبری، کلاهبرداری‌هایی بوده است که از طریق پشتیبانی فناوری انجام شده است. در این سال ۲۹,۹۰۳ مورد حادثه سایبری فهرست شده است که بیشتر افراد مسن‌تر که با فناوری ناآشنا هستند را هدف قرار دادند. در سال ۲۰۲۱ مجرمان سایبری توانسته‌اند از این طریق ۳۴۷ میلیون دلار به سرقت ببرند که رشد ۱۳۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ دارد.

باج‌افزار: با وجود این که اخبار حملات باج‌افزاری بسیار داغ است، اما تنها ۳۲۷۹ مورد از این نوع حمله در سال اخیر در آمریکا اتفاق افتاده است که در مجموع خسارت ۴۹.۲ میلیون دلاری به کسب‌وکار‌ها وارد کرد است.

منبع: theregister